Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

categorie "brave" christenen

• holybol

eerder meende ik dat dierenliefhebbers een speciale categorie vormen in gods domeinenplan. Net zoals de uitslapers en (eenzame) masturbeerders, leraren en evangelisten.

vandaag wil ik een andere categorie noemen, die van brave christenen, ook wel pretparkchristenen genoemd of Eftelingelfjes christenen.

Arie Slob meent dat we allemaal niet slechts tot onze 90ste hoeven door te werken, nee, we zullen tot onze 90ste met PLEZIER doorwerken. Het liefst voor een hongerloon want het gaat om het plezier in het werk.

de afgelopen dagen en weken hebben we gezien waar deze brave christenen toe in staat zijn. Met een wellustige verlekkerde smile om hun smoel, schuiven ze aan bij een akkoord om nog verder te BEZUINIGEN op mensen die toch al niets hebben. Ook hiervoor hebben de BRAVE christenen een term bedacht: de kwetsbaren.

zoals mijn oma ooit zei is er een categorie brave christenen die elke zondag in de kerk VERSJES zingt, oude dametjes over de weg helpt oversteken, maar desondanks niet helemaal kosher in het leven staat. Ik weet zeker dat ze niet in één van de domeinen van god vallen.

http://www.youtube.com/watch?v=ztRDriMXGKo

• Frederik D

Ik denk dat nogal wat vrome christenen moeite hebben met de normale moraal. Soms maakt geloof meer stuk dan je lief is.

Bezuinigingen zijn nodig. Maar de vraag is waarop?

De PvdA wil een rijkenbelasting invoeren. Klinkt heel erg nobel. Maar vervolgens wil de PvdA de opbrengst van die belasting besteden aan loonsverhoging aan docenten, die toch al goed verdienen en veel vrije dagen hebben. Mijns inziens hoeft er geen extra geld naar onderwijs maar kan er op onderwijs bezuinigd worden door de helft van de dure managers te ontslaan. En door het zogeheten Nieuwe Leren onmiddellijk af te schaffen.

• holybol

ze moeten eindelijk eens experimenteren met het basisinkomen. Verder lijkt het me duidelijk waar erop moet worden bezuinigd, de topnabkiers moeten niet alleen alles terug betalen,. bonussen etc, nee ze moeten achter de tralies. zie IJsland. En de HRA voor hogere inkomens mag ook worden afgeschaft, JSF stopzetten.

• keessie

De magere jaren komen eraan we hebben niet 7 vette jaren gehad maar wel 40 vette jaren hier in het westen was allemaal te doorzien door een goed opletter de ene partij haalt het bij de voordeur de ander bij de achterdeur, niets nieuws onder de zon aldus Prediker.