Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Spotten met God

• samuel

19 Immers, de Zoon van God, Christus Jezus, die in uw midden verkondigd is door ons, door mij, door Silvanus en door Timoteüs, was niet: ja en neen, maar in Hem was het: Ja. 20 Want hoevele beloften Gods er ook zijn, in Hem is het: Ja; daarom is ook door Hem het: Amen, tot eer van God door ons. 21 Hij nu, die ons met u bevestigt in de Gezalfde en ons heeft gezalfd, is God, 22 die ook zijn zegel op ons gedrukt en de Geest tot onderpand in onze harten gegeven heeft. 2 Kor 1

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Mag jij liegen?

>

> Je weet dat dik daarvoor de bewering er al was dat

> jezus gezalfd zou zijn. Lees Lucas 4:18 maar.

Lucas 4:18

‘De Geest van de Heer rust op mij,

want hij heeft mij gezalfd.

Om aan armen het goede nieuws te brengen

heeft hij mij gezonden,

om aan gevangenen hun vrijlating bekend te maken

en aan blinden het herstel van hun zicht,

om onderdrukten hun vrijheid te geven,

Hoe kom je dan bij een ontkenning?

>

> Waarom probeer je me expres te misleiden? Zo

> profileer je jezelf als zeer onbetrouwbaar.

Ik gaf antwoord op je vraag en dat een ongelovige het over misleiding heeft moet ik om lachen.

Handelingen 10:36-38

God heeft aan de Israëlieten bekendgemaakt dat hij door Jezus Christus het goede nieuws van de vrede is komen brengen. Deze Jezus is de Heer van alle mensen. U weet wat er in heel het Joodse land is gebeurd, hoe het begon in Galilea, hoe God, na de doop waartoe Johannes opriep, Jezus uit Nazaret met de heilige Geest heeft gezalfd en met kracht heeft bekleed. Hij trok als weldoener door het land en genas iedereen die in de macht van de duivel was, want God stond hem bij.

• samuel

Als we een koning hebben is dat ook weer afgelopen want dan is er geen koninginnedag dag meer. Is ook geen evolutie/ vooruitgang is een menselijke aanpassing en dat heet intellect.

• CU

Nergens kan je lezen waar Jezus gezalfd is. Zelfs Jezus zegt niet waar. Het van jezelf zeggen heeft natuurlijk geen waarde, want het is bijbels juist dat er minimaal twee van getuigen. Ik durf ook best wel te beweren dat ik ben gezalfd door God. Maar dat geloof je natuurlijk helemaal niet.

En, Samuel, ook Paulus kan dat niet.

• CU

Intellect.

Wel, laat je intellect hier eens op los:

“Hierna ging Mozes de berg op, samen met Aäron, Nadab, Abihu en zeventig oudsten van het volk, en zij zagen de God van Israël. Onder zijn voeten was er iets als een plaveisel van saffier, helder stralend als de hemel zelf. Deze vooraanstaande Israëlieten werden niet door God gedood: zij zagen hem, en zij aten en dronken.”

Heb je 'm? Ga ik verder met deze uit Johannes:

“Niemand heeft ooit God gezien”

Je hoeft hier geen intellect voor te hebben om in een schaterlach uit te barsten.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Nergens kan je lezen waar Jezus gezalfd is. Zelfs

> Jezus zegt niet waar. Het van jezelf zeggen heeft

> natuurlijk geen waarde, want het is bijbels juist

> dat er minimaal twee van getuigen. Ik durf ook

> best wel te beweren dat ik ben gezalfd door God.

> Maar dat geloof je natuurlijk helemaal niet.

>

> En, Samuel, ook Paulus kan dat niet.

De titel Christus komt van het Grieks Χριστός (Khristós) wat een vertaling uit het Hebreeuws is van מָשִׁיחַ (Māšîaḥ) en dat betekent Messias/Gezalfde. Er waren en zijn vele getuigen die verklaren dat Jezus de Christus is.

• Boris

X(

• LeSage

Volgens mij heb ik de gedachteninhoud van het christelijk geloof toch redelijk samen gavat?

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Volgens mij heb ik de gedachteninhoud van het

> christelijk geloof toch redelijk samen gavat?

Hoe kan je dat als twijfelaar nu redelijk samenvatten?

• LeSage

Juist omdat ik twijfel kan ik dat heel goed. Bij mij zul je namelijk geen beweringen op horen dreunen die ofwel aantoonbaar onjuist, ofwel niet te verifieren zijn.

Voorbeeld: wie kan er beter een samenvatting van de 2e wereldoorlog geven? iemand die een pamflet van de Neo Nazis heeft gelezen, of iemand die dat ook heeft gelezen, is gaan twijfelen aan wat hij leest, en vervolgens een grondig onderzoek is gaan doen? Het is natuurlijk maar een voorbeeld.