Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Spotten met God

• Marjorie

Ik vind dat erger.

• Sietse 45

Mee eens hoort niet zo

direct verwijderen zoiets.

• theo

Leed moeten we niet vergelijken en dit soort dingen misschien ook niet.

Gewoon……“gewoon” niet schelden en 'gewoon"geen kwetsende opmerkingen maken…lijkt me wel een goede gedachte.

• Frederik D

Ik ook.

• ¥ breed ­­¥

Waarschijnlijk zijn er meer mensen die begrijpen wat en hoe Theo het bedoeld. Ik snap hem wel.

``Normaal`` gesproken geneer jij jezelf niet om dit soort groffe teksten neer te kwakken, speel dus niet de onschuld.

Neem een voorbeeld aan Gonnie, ze past haar schrijfwijze aan. Ook haar benadering naar andere naar andere prikkers toe, mag ik rustig positief noemen.

Normale woorden hebben veel meer kracht.

Ja, ik begrijp Theo wel !

• CU

theo Schreef:

>

> Bij verrukkingl Oh God.

>

Het is best fijn als dat tegen me gezegd wordt.:D

• Richard II

Inderdaad. Het hele christelijke geloof is eigenlijk één grote bespotting van de Here.

Gelovigen hebben dat zelf niet door.

• perihelium

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Inderdaad. Het hele christelijke geloof is

> eigenlijk één grote bespotting van de Here.

> Gelovigen hebben dat zelf niet door.

Wat versta jij onder het christelijke geloof? En als dat een bespotting is voor de Here, op wat voor een manier bespotten we Hem dan niet?

• Richard II

Christelijk geloof is wat mensen geloven die geloven in de christelijke god en Jezus.

Een aardig voorbeeld van spot in het christelijk geloof is de bespottelijke zesdaagse schepping.

• samuel

Even iets duidelijk maken er is geen christelijke God, Messias betekent Christus betekent Gezalfde, dus christenen zijn gezalfden volgers en aanbidders (loven, prijzen, eren, verhogen) van Jezus de Christus Zoon van God, God is de heilige God van Israël, de God van Abraham, Isaak en Jacob.