Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Spotten met God

• LeSage

Na een weekendje vol met discussieren over de hel, gered worden, eerlijkheid, etc. etc. en ook nog een verwijt dat ik spot, kwam ik op de volgende gedachte:

Je spot met de Allerhoogste, als

je vindt dat Hij intrinsiek onvolm aakte wezens heeft geschapen, vervolgens hen een vrije keus gaf, maar wél van hen verlangde dat ze alleen zíjn wil zouden doen en niet zouden zondigen, en hen anders zou verdoemen. vrije wil of niet.

Je spot ook met God, als je meent dat Hij, duizenden jaren verder in zijn ervaring met de wereld, de moed opgaf door een volmaakt gaaf en onschuldig mens, te laten slachten. daardoor maak je hem immers medeplichtig kunnen maken aan die afschuwelijke moord.

Je spot tenslotte met God als je meent dat de ene straf de andere opheft; dat je vindt dat jij als zondaar vrijuit kan gaan omdat een ander de konsekwenties droeg van wat jij misdeed; je spot niet alleen met Gods rechtvaardigheid, maar ook met een hele simpele basis wet in een mensenleven: een mens léért van de konsekwenties van de fouten die hij maakt.

• keessie

Jij doet net of je God kent.

• Sietse 45

Jij bent 't sprekende voorbeeld Hem in iedergeval niet kennende.

• LeSage

wie zal 't zeggen….?

:)

't blijft in ieder geval stil bij degenen die anders altijd precies weten wat je over God geloven moet en wat niet.

• samuel

Het stukje gaat ook niet over God, maar over jou, en jij wekt denk ik weinig tot geen interesse.

• LeSage

jouw lange discussies met mij zeggen toch iets anders :)

• samuel

Wellicht vindt je mij interessant. :)

• theo

Ik ben het wel met je eens.

Spotten met God/Jezus vind ik ook de populaire uitdrukking/stopwoord; Jezus of dsjeesus of God.

Dus buiten de GVD wat ik helemaal gruwelijk vind.

Jezus wat is het koud, Jezus wat is dat duur.

Godnogantoe.

Bij verbijsteringl Gottegod.

Bij verrukkingl Oh God.

Als je toch niks hebt met God of Jezus roep die namen dan ook niet aan.

• Frederik D

Bij Zeus, ik vind dat je wodanallemachtig ongelijk hebt, het is manitougeklaagd, allah nog aan toe, boeddhaverdoemme.

• theo

Watjewilt.

Kankeren en kankertrut en -He mongool -en -He vieze homo - vind ik ook even erg.