Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Door de wereld – debat over de hel

• LeSage

wel,….. ik kan me voorstellen dat er een voor mensen onvoorstelbare kracht zit ‘achter’ het funktioneren van quarks en antimaterie. En als je God kunt definieren als datgene wat voor mensen onbegrijpelijk is, dan ben je er voor een gedeelte al.

Daarbij kun je je dan realiseren dat die kracht niet alleen achter quarks, maar daardoor achter Alles zit, van tafelpoot tot hooggeleerde dame, dan zou je kunnen zeggen dat die kracht dus ook het hele ‘systeem’ onderhoudt. Bij quarks kan dat niet anders.

En als die kracht onderhoudend is, van het begin van Alles af aan, is dat dan niet een hoge vorm van liefde?

• Richard II

Ik kijk naar de natuur en zie hoe liefdeloos en gruwelijk het daar toe gaat.

Daar zit geen greintje liefde in. Als dat gemaakt is door een god die liefde is, dan klopt er m.i. iets niet.

Zo zie ik het.

• Richard II

Gewoon eerlijk toegeven dat je het allemaal niet weet en ook niet kunt weten.

Da's mijn motto.

Wat ze ook beweren, er is geen gelovige die het wel weet.

• theo

Welnee, maar bijbelstudie is wel een serieus gebeuren.

Als iemand geen oude/vreemde talen kent moet die iemand wel bereid zijn om te willen luisteren naar mensen die dat wel in hun mars hebben en daardoor andere uitleg hebben.

• theo

De he na de dood is voor mij, mede op grond van de bijbel volstrekt geheel totaal niet aan de orde.

• LeSage

thanks.

• LeSage

Ben jij ooit gelovig geweest?

• LeSage

Liefde is niet alleen maar aardig zijn.

Zo goed als doden niet alleen maar verschrikkelijk hoeft te zijn.

Zo goed als ziekte niet alleen maar slecht is.

vaak denkt iemand iets nodig te hebben…..maar heeft 'ie dat uiteindelijk helemaal niet nodig.

Veel dingen worden door ons nu eenmaal ervaren op een manier zoals we dat geleerd hebben, en die heel makkelijk kan veranderen naar mate van de tijd waarin we leven. Denk aan homofielen. Joden. Vrouwen. Slaven. Liefde. Oorlog…..en noem maar op

De eventuele Kracht achter het Alles (waavan ik overigens niet wil beweren dat die bestaat) is waarschijnlijk heel neutraal, Zoiets als een explosie die de hele boel een zet geeft, vaart en snelheid en zo, maar ‘de boel’ moet zelf voor de rails, de bovenleidingen, de chauffeurs, de kaartverkopers etc. denken.

• Boris

Jawel hoor, maar het blijft verbazingwekkend om te zien hoe mensen er zo serieus over praten.

• Richard II

Maar dan nog hoeven ze het met die geleerde heren niet eens te zijn.

Overigens hoef je niet gestudeerd te hebben om de morele strekking te begrijpen van uitspraken van Jezus over honden, zoals in een ander draadje vermeld.

Jij geeft er wel veel context bij en vertelt dat het over eten gaat, maar dat doet naar mijn indruk niets af aan het PVV-achtige gehalte van Jezus uitspraak hier.