Als iemand me zou zeggen dat het een stukje satire was, dan zou ik het geloofd hebben.
http://www.godvoordommen.nl/2012/04/21/door-de-wereld-debat-over-de-hel/
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlal wel vaker op dit bord aan de orde geweest, maar toch leuk om het allemaal weer eens terug te zien door mensen “in levende lijve”. Weer wat anders dan vanaf een monitor scherm.
Ongelooflijk te bedenken dat God mensen eeuwig martelt door verbranding en buitenste duisternis. Dat Hij dáár nu o.a. mee bezig zou zijn. Ongelooflijk dat er mensen zijn die dat serieus geloven.
Ongelooflijk dat ik dat zelf ooit geloofd heb.
Ongelooflijk dat de ene mens dat een ander mens leert.
Ongelooflijk dat een ouder dat zijn kinderen leert.
Brrrrr…..
> Ongelooflijk te bedenken dat God mensen eeuwig
> martelt door verbranding en buitenste duisternis.
> Dat Hij dáár nu o.a. mee bezig zou zijn.
Zo is'ie nu eenmaal.
> Ongelooflijk dat er mensen zijn die dat serieus
> geloven.
Dat is gewoon de christelijke leer.
Jezus verwijst zijn tegenstanders naar de poel van zwavel en vuur.
En lees Openbaring eens en zie wat ons allemaal te wachten staat.
Veel gelovigen willen tegenwoordig niet meer naar de hel of ze vinden het niet redelijk dat zij daar tot in eeuwigheid gekweld worden. Maar het is wel wat hun geloof zegt. Als ze het er niet mee eens zijn of het niet meer geloven, dan moeten ze andere hobby kiezen.
Overigens vraag ik mij wel af: als daar zoveel mensen voortdurend met vuur worden gemarteld, hoe kan het daar dan de buitenste duisternis zijn?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?