Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wie kan mij uit leggen wat zonde inhoud

• Gonnie

want dat las ik in een bericht : Een ongelovige bedekt de zonde. Ze denken dat zondigen leuk is en dat ze ervan kunnen genieten. Een christen staat nu eenmaal anders tegenover de zonde.

En van welke zonde genieten ongelovigen dan van, waar christenen daar onder gebukt gaan.??

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> want dat las ik in een bericht : Een ongelovige

> bedekt de zonde. Ze denken dat zondigen leuk is en

> dat ze ervan kunnen genieten. Een christen staat

> nu eenmaal anders tegenover de zonde.

>

> En van welke zonde genieten ongelovigen dan van,

> waar christenen daar onder gebukt gaan.??

Dat staat in de Bijbel. Het gaat er niet om dat we ons eigen straatje schoonvegen maar dat onze zonden zijn gewassen door het bloed van het Lam, Jezus Christus onze Heer.

• Allen

Het begrip zonde gebruiken ze om angst aan te jagen, angst voor de dood.

Angstige mensen zijn uitermate geschikt om onder de duim te houden, ze van alles en nog wat wijs te maken,

macht over uit te oefenen en geld uit de zakken te kloppen.

De Papen kerk bijvoorbeeld is er schat hemeltje rijk mee geworden.

Allen.

• Sietse 45

Zonde bestaat niet in het echte leven,

het is maar net wat jezelf er onder verstaat.:D

Dat van peri is zonde wat je wordt aangepraat

maar dat noem dan ook doodzonde.

• perihelium

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> Zonde bestaat niet in het echte leven,

> het is maar net wat jezelf er onder verstaat.:D

Geloof je dat echt?

>

> Dat van peri is zonde wat je wordt aangepraat

> maar dat noem dan ook doodzonde.

De wereld, je reactie en vooral de Bijbel is duidelijk:

Romeinen 3:22-26

Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God; en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost. Hij is door God aangewezen om door zijn dood het middel tot verzoening te zijn voor wie gelooft. Hiermee bewijst God dat hij rechtvaardig is, want in zijn verdraagzaamheid gaat hij voorbij aan de zonden die in het verleden zijn begaan. Hij wil ons nu, in deze tijd, zijn gerechtigheid bewijzen: hij laat ons zien dat hij rechtvaardig is door iedereen vrij te spreken die in Jezus gelooft.

• Douce.

De illustere onderstaande spekers, hebben jou niet uitgelegd wat zonde is, dus moet ik het maar doen:D

Zonde is verwijderd zijn van God.

Door de wet (der 10 geboden) leer je wat zonde is (en dus verwijderd zijn van God) doordat NIEMAND als mens voor 100% zich kan houden aan de wet.

Er staat letterlijk in de Bijbel: ….en wet doet zonde kennen.

Het Evangelie (in het NT) voorziet hierin (dat is de gebruikelijke christelijke uitleg) om je ook voor 100% zondeloos te krijgen door Jezus Christus (de kruisdood) de zondeloze.

God ziet alle zondige mensen thans als het ware aan door JC en derhalve zondeloos.

Zonder dit genoemde zoenoffer (dat is de gebruikelijke uitleg) zouden we niet tot God kunnen naderen.

Douce

• Gonnie

Dus als ik jou goed begrijp genieten de christenen niet van de zoenoffer ,en ongelovigen geloven niet dus dat is dan het probleem niet.

• Richard II

Zonde, dat zijn menselijke handelingen en gedachten die je van God/geloof/kerk/Jezus niet mag doen of denken.

Dat heeft, voor alle duidelijkheid, helemaal niets met ethiek te maken. Sommige zonden zijn ethisch geen enkel probleem (denk bijvoorbeeld aan homo's die de liefde bedrijven of ongehuwd samenwonen) en zaken die ethisch wel lastig zijn (castreren van kinderen, christelijk onderwijs, kinderdoop, kruistochten, Inquisitie) zijn wat de God/geloof/kerk/Jezus betreft weer volstrekt niet zondig.

Zonde is wat je moet nalaten als je in de hemel wilt komen. Om een wit voetje te halen bij de Here, zeg maar.

• Douce.

Ik begrijp niet goed wat je nu bedoelt.

Douce

• Gonnie

Dank je Richard voor jouw duidelijk uitleg.!

Dus toen ik 60 jaar geleden getuige was van een collega, toen ik werkte in een diaconessenhuis dat zij door de directrice van dat ziekenhuis haar ontslag gaf omdat zij ongehuwd zwanger was en haar daardoor de dood in werd gestuurd eigenlijk geheel van uit haar geloof gerechtvaardig was.