Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoe groter

• Gonnie

het zelf vertrouwen van christenen dat zij menen Jezus en God in hun broekzak te hebben en ook nog precies weten wat de bedoeling van God is, en dat zij een relatie hebben met Jezus en God, hoe groter mijn wantrouwen tegen over deze mensen.

Vaak sta ik verbaasd over hun gebrek om in hun medemens in te leven.

Dat is mijn ervaring, en daar moeten die bewuste mensen het mee doen, zo niet dan klagen bij de webmaster, die verwijderd het wel weer.

• ¥ breed ­­¥

Misschien heb je gelijk gonnie, zou zomaar kunnen.

Maar je mag nooit en te nimmer iedere gelovige over een dinges te (boris help me hier eens even)

Krijg steeds meer respect voor de moderator hier, ik scheld zn huid vol en hij keert me de andere wang toe:S

Ik begrijp nu ook waarom atheisten hier prikken en mogen prikken.

Anders is er niks aan.

• holybol

nou kom zeg gonnie, dat geklaag de hele tijd over christenen, je mag hier vrij prikken dus wat is het probleem

• theo

Waar helaas helaas helaas nog bijkomt:

Tot mijn 50ste ben ik werkzaam geweest in het bedrijfsleven en tot mijn schande moet ik erkennen dat mensen met de mooiste/ meeste bijbelteksten aan de wand of in de mond het meest onbetrouwbaar bleken in het zakendoen.

• Gonnie

Nu ik neem toch die vrijheid om te prikken wat ik denk, dus wat verwijt jij mij nu.!

• Frederik D

Dat geldt ook voor andere soorten praatjesmakers zoals humanisten en Groenlinksers.

• theo

Helaas, alweer helaas maar dan eigenlijk tussen aanhalingstekens: die ervaring heb ik dus niet.

• Gonnie

Ja Theo breek mij de bek niet open, die wrok wat ik tegen hen heb heeft heus een reden.

Mijn argwaan jegens hen is gegrond.

Daarom als ik van bepaalde mensen weer lees dat zij zo'n innige band met God of te wel Jezus hebben, dan gaat mijn haren overeind staan.

Bescheidenheid zijn dan bij hen ver te zoeken.

• Gonnie

Sorry dat ligt wel heel wat anders, zij die jij opnoemt zullen zich niet als mens zich verheven voelen bij ieder ander.

• theo

We hebben een verschillende instelling:

Jij keert je af en ergert je mateloos en ziet de goede kanten niet/nauwelijks.

Ik heb last van plaatsvervangende schaamte en zie ook de goede kanten van anderen.