Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

god kennen

• holybol

God kennen

Hoe kun je god kennen op een persoonlijke manier. Natuurlijk stuurde hij zijn zoon naar ons in het hier en nu, het aionische leven.

Wat we in Gods reddende genade in christus zien is niets minder dan God kennen door Gods eigen kennis van zichzelf. Toen het grote gordijn van de tempel in Jeruzalem door scheurde op het moment dat jezus het leven liet, waren wij ook deelnemer in Gods eigen zelfkennis.

De initieme kennis van god die met het griekse woord “ginosko,” is aangeduid is meer dan een verklaring van God aan de mens. Deze kennis komt van de WIJ-factor binnen de goddelijke relatie. Toen Jezus zei, de Vader en ik zijn één, kwam dit vanuit zijn perspectief van zijn relatie met de Vader als een aanduiding met WIJ. Bij elke “Ik” uiting van Jezus moeten we snappen dat hij geen kennis van zichzelf had anders dan als WIJ.

Het gaat er altijd om dat WIJ weten en geloven dat god zijn liefde voor ONS heeft. Deze wetenschap doe je samen met alle heiligen. Alles wat de Zoon doet en denkt, doet Hij als WIJ en dit is tevens onze erfenis in Hem. De waarheid dat de Zoon de Vader kent door de zelfkennis van de Vader zelf, is mooi uitgedrukt door de verklaring van Jezus over zichzelf als zijnde in de boesem van de Vader.

Gods kennis van zichzelf is zo rijkelijk uitgedrukt door de here die zich kenbaar maakt aan Mozes met de woorden “Ik Ben.” Hij is de zelf kennende, zelf identificerende god. Hem hebben we nodig om in te zien wie we echt zijn. Stel je de kennis van de Zoon over Zijn Vader voor. Dat is ook onze kennis in Hem.

De schrijvers van het Nieuwe Testament bevestigden altijd de zegeningen van de hele geloofsgemeenschap. Zodoende is de apostolische “Wij” niet exclusief maar representatief voor de hele geloofsgemeenschap en omgekeerd is de geloofsgemeenschap representatief voor de hele mensheid. Gods' WIJ sluit zodoende de hele mensheid in zich.

http://www.youtube.com/watch?v=Acr5TriuQMw

• holybol

deze posting komt na een taalkunidge worsteling over kennen en kunnen en dus heeft god me deze bijdrage gegeven om te laten zien hoe Hij zich direct met het prikbord bemoeit. Prikbord is ook niet pb maar prikbord.

• Boris

Wat heeft het nummer van de Stones inhoudelijk met je bericht te maken?

• holybol

daar mag je eens goed over nadenken, laten we er een prijsvraag van maken

• Boris

Je hebt de Stones weggehaald. Gaat dus niet door.

• Frederik D

Ginosko? En niet gnosko?

• Frederik D

Begin je zinnen met een hoofdletter.

• Frederik D

Welk nummer?

• ¥ breed ­­¥

(tu) Helemaal mee eens !

• holybol

heartbreaker