Jij hebt de “actieve” beslissing gemaakt om dat te geloven. Het is dus niet zeker!
Dus waar baseer jij op dat jouw keuze de juiste is?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nljawel, omdat je dan tegelijk uit de dood wordt opgewekt tzt. Dan zul je eindelijk Cleopatra zien in het echt. Voor korte tijd echter want het oordeel zal ook direct plaatsvinden. Je zult in elk geval je achterkleinkinderen zien.
dat is het mooie van de aionen, ooit zullen alle generaties elkaar ontmoeten.
Boris Schreef:
——————————————————-
> Waar baseer je op dat jij de juiste keuze hebt
> gemaakt?
Dat baseer ik volledig op Jezus Christus want Hij heeft me gered en Hij is de Waarheid.
> Dat je in Christus zekerheid zou hebben
> is een geloof en dus is het niet zeker!
Het geloof legt dus juist de grondslag voor alles waarop k hoop, het overtuigt me van de waarheid van wat ik niet zie. Door geloof kom ik tot het inzicht dat de wereld door het woord van God geordend is, dat dus het zichtbare is ontstaan uit het niet-zichtbare.
Denk niet dat ik die Hebreeën tekst naar me toe trek om spelletjes te spelen en mijn gelijk tegen jou te krijgen, wij hebben die scheppingskracht ook meegekregen. Wij (als het goed is) bedenken ook eerst iets voordat we het uitvoeren, we kiezen om iets te doen. En ook om te geloven.
holybol Schreef:
——————————————————-
> lieve Peri, je citeert toch wel uit de grondtekst
> he?
Hoezo? Maar die gaat zo (ik kan het niet lezen en er staan denk ik nog wat voetnoten tussen).
πολλης δε ζητησεωςα συζητησεωςτσβ γενομενης αναστας πετρος ειπεν προς αυτους ανδρες αδελφοι υμεις επιστασθε οτι αφ ημερων αρχαιων οτσβ θεοςτσβ εν υμινα ημιντσβ εξελεξατο οα θεοςα δια του στοματος μου ακουσαι τα εθνη τον λογον του ευαγγελιου
Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden.
Geloof is geen gevoel, maar een actieve beslissing om Jezus, wat er ook gebeurt, te vertrouwen en volgen.
Dus niet door God gegeven, geen genade Gods maar een eigen beslissing.
Geloof is geen gevoel, maar een actieve beslissing om Jezus, wat er ook gebeurt, te vertrouwen en volgen.
Verstandelijk dus, niet gevoelsmatig.
I.p.v het woordje Jezus kun je dus ook Mohammed of de kerstman of sinterklaas of iedere willekeurige secteleider invullen.
Wat ik elders las (van Ellen meen ik) : Gewoon geloven dat Maria maagd was en het bijbelse scheppingsverhaal als historisch beschouwen dan lijkt het alsof verstand aan de kant moet en het gevoel belangrijker lijkt.
Of haal ik er nu teveel bij?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?