Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Voor Theo

• keessie

Mattheüs 24

32 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.

33 Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat het nabij is, voor de deur.

34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.

Theo over welk geslacht heeft Jezus het in dit vers over het geslacht ten tijden van Jezus aldaar (wat CU suggereerde) of over een geslacht wat er toen ten tijde van Jezus nog niet was?

Anderen mogen ook antwoorden maar geen geneuzel svp

• Douce.

Ik krijg een deja vu….

Zou je niet beter over generatie kunnen spreken i.p.v. geslacht? (Of is dit ook geneuzel???)

Douce

• theo

Toch niet WEER ???

Wil je het niet liever hebben over Gods goedheid, over het evangelie de goede boodschap, over OPstaan uit en OPstaan tot en mogen OPademen en dat God ons in de vrijheid stelt en dat Jezus verzoening heeft gebracht en dat we troost en kracht en inspiratie mogen putten en naastenliefde en dat geloven niet vrijblijvend is maar ons OProept tot en verzoening onderling en dieren en mensenrechten en Gods schepping die we misbruiken en ons egoisme en machtswellust en gelijkwillenhebben wat zo vaak in de weg staat en dat God van ons mensen vraagt dat………

• keessie

Zou kunnen Douce maar Bijbels gezien is een geslacht 70 jaren, en in een generatie spreken ze tegenwoordig over 20 tot 40 jaar, dus heb bewust geslacht erin opgenomen

• keessie

Ja maar beste Theo je zegt alweer, maar dat komt omdat je voorgaande keren er geen antwoord op hebt gegeven.

• Gonnie

Zo is dat Theo, zo als jij het brengt komt over zo als ik dacht dat de Boodschap was van het evangelie, en niet zo als de liefdeloze bedreigende ''Boodschap" van bepaalde lieden hier.!

• keessie

Gonnie je houdt van zachte heelmeesters

• Frederik D

Dit geslacht is het geslacht ten tijde van Jezus. Let op: DIT geslacht. Dit: hier en nu. Er staat dus niet: DAT geslacht. Maar jij maakt er wel DAT geslacht van.

Linguistische sensibiliteit behoort niet tot de inhoud van je intellectueel gereedschapskoffertje.

Hoe jij erbij komt dat die vijgenboom symbool staat voor de generatie van 1948, ontgaat mij volkomen maar dan ook volkomen.

• theo

IK geen antwoord gegeven ??

Ik weet het niet zeker maar het zou me verbazen als ik geen antwoord heb gegeven.

Wat me ook met enige verbazing nu opvalt dat juist JIJ, die zoveel vragen niet beantwoordde nu mij daartoe prest.

Nogmaals, heb je het niet liever over een paar onderwerpen die ik schreef dan over jouw steeds terugkerende eindeloze obsessie over eindtijd en bangmakerij??

• Frederik D

1948 plus 70 is 2018. Nog zes jaren te gaan? Krijg ik van jou een zestal flessen goede wijn als wij gezamelijk 1 januari 2019 beleven?