Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoe denken jullie hier over.?

• Gonnie

Hebben christenen God nodig om gewetensvol met hun zelf te leven, ik denk dat er net zoveel niet gelovigen net zo gewetensvol leven tegenover hun zelf en hun naasten als christenen.

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Hebben christenen God nodig om gewetensvol met hun

> zelf te leven, ik denk dat er net zoveel niet

> gelovigen net zo gewetensvol leven tegenover hun

> zelf en hun naasten als christenen.

Voor wie ben je schuldig of onschuldig als je niet in God gelooft? Ons geweten is het besef van goed en kwaad dat God in de mens heeft gelegd.

• Gonnie

Toen jij niet in God geloofde, had jij dan geen verantwoordelijkheid gevoel tegen over je zelf en jouw naaste.??

• keessie

Bekeer je Gonnie we leven nu nog in de genade tijd

• perihelium

Verantwoordelijkheidsgevoel is iets anders als het geweten en ongelovigen kunnen zich best verantwoordelijk voelen. Of ik dat was is en op een gezonde manier is te algemeen gevraagd en persoonlijk. Hoe kom je op deze vragen?

• Gonnie

Omdat ik, of er wel of geen God bestaat niet anders beter of slechter zal leven en ook zo geleefd heb, omdat ik zelf mijn eigen verantwoording neem door mijn doen en laten. En eerlijk gezegd ik heb ook geen schuld gevoel en ga ik niet gebukt zo als het een christen betaamd te zijn, door ik weet niet wat.:S

Zorg maar dat je zelf in de spiegel kan kijken, dat kan je als je weet dat je nimmer ooit iemand benadeeld hebt om er zelf er beter van te worden.

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Omdat ik, of er wel of geen God bestaat niet

> anders beter of slechter zal leven en ook zo

> geleefd heb, omdat ik zelf mijn eigen

> verantwoording neem door mijn doen en laten. En

> eerlijk gezegd ik heb ook geen schuld gevoel en ga

> ik niet gebukt zo als het een christen betaamd te

> zijn, door ik weet niet wat.:S

Christenen gaan nu juist niet gebukt omdat het bloed van Jezus hen gereinigd heeft van de zonde.

>

> Zorg maar dat je zelf in de spiegel kan kijken,

> dat kan je als je weet dat je nimmer ooit iemand

> benadeeld hebt om er zelf er beter van te worden.

Kom, kom! Nu niet net doen of jij nog nooit iemand benadeeld hebt.

Ellen

• theo

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Omdat ik, of er wel of geen God bestaat niet

> anders beter of slechter zal leven en ook zo

> geleefd heb, omdat ik zelf mijn eigen

> verantwoording neem door mijn doen en laten. En

> eerlijk gezegd ik heb ook geen schuld gevoel en ga

> ik niet gebukt zo als het een christen betaamd te

> zijn, door ik weet niet wat.:S

Dat is het punt natuurlijk ook niet.

Goed te leven in de zin van naastenliefde is niet aan gelovigen voorbehouden.

Gelovigen zouden per definitie allemaal (ALLEMAAL) zachtmoedig en geduldig en vol naastenliefde moeten leven maar dat is niet zo.

Er zijn ettertjes van wel en niet gelovigen en engeltjes van wel en niet gelovigen maar bij gelovigen zou je natuurlijk alleen engeltjes moeten zien.

Nietgelovigen met gaan niet gebukt onder een schuldgevoel als ze anderen niet benadelen, streng gelovigen uit de reformatische hoek gaan wel gebukt onder een flinke dosis schuldgevoel want een gelovige zonder zondebesef kan niet bestaan, hoe groter en zondebesef, hoe groter gelovige.

Waar het wel over gaat n.a.v. jouw opmerking: Ten diepste volkomen (ziele)rust of innerlijke rust ondanks alles, ondanks zorgen en verdriet. In het geloof, in het “heilig weten” dat niets en niemand ons kan scheiden van de liefde van God welke is in Jezus Christus onze Heer. Woorden van Paulus uit de bijbel.

Het verdriet en de zorg en het gemis wordt er niet anders van maar “”dat vlammetje van God“” maakt het draaglijker.

>

> Zorg maar dat je zelf in de spiegel kan kijken,

> dat kan je als je weet dat je nimmer ooit iemand

> benadeeld hebt om er zelf er beter van te worden.

• Gonnie

Nee willens en wetens kan ik mij niet herinneren iemand benadeeld te hebben om er zelf er beter door te worden.

Maar misschien zie jij iemand benadelen anders dan ik het zie. En jij Ellen heb jij dan wel mensen benadeeld om er zelf beter van te worden. Jij brengt het alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

• keessie

Gonnie ga jij nu maar mooi naar de titanic kijken