Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

BDE´s

• ¥ Lotje ¥

inderdaad

• Boris

Juist omdat ik zo kritisch ben weet ik dat al die fantasieën omtrent “bijna dood ervaringen” onzin zijn.

Lees ook dit eens Lotje, kun je nog wat van opsteken.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15364511/15365490/re-bdes#msg-15365490

• Boris

Inderdaad, bijna dood bestaat niet, dus ook geen bijna dood ervaringen.

• Sietse 45

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> inderdaad

Jij hebt die ervaring ook ondervonden Lotje?

• holybol

misschien kun je eens buiten de poorten van de gevestigde wetenschap kijken zonder meteen in new age geratel te vervallen. BDE bestaat niet is een uitspraak die je moet onderbouwen, wat je niet kunt.

er zullen altijd wetenschappers zijn die sceptisch blijven. Leg maar eens uit waarom deze mensen alleen maar monsters zien en waarom dit wereldwijd op dezelfde manier gebeurt. Je zou zeggen dat mensen in een bijna doodstoestand sterretjes zien.

• holybol

De ervaringen komen voor over de hele wereld, in verschillende culturen en er zijn zelfs geschreven waarnemingen uit de tijd van de oude Grieken.

er is dus een patroon zichtbnaar dat niks te maken heeft met neurotransmitters als kan het wel zijn dat bepaalde hormonen als drugs werken en deze eravringen toegankelijker maken. Zie ook Ayahuasca.

Verder is het een lange lap tekst waar geen touw aan vast te knopen valt. als je zo kritisch bent, waarom onderbouw je zelf niet waarom je er niet in gelooft.

• Boris

De tekst is zeer helder en duidelijk dus je opmerking over “geen touw aan vast te knopen” leg ik naast me neer. Dat ligt dan puur aan jezelf.

• Boris

Met new age heeft het niets te maken.

Bij een “bijna dood ervaring” wordt een specifiek gedeelte van de hersenen gestimuleerd waardoor degenen die dit overkomt allemaal ongeveer dezelfde ervaring hebben. Een logische wetenschappelijke verklaring dus. Lees “Wij zijn onze hersenen” van Dick Swaab maar eens.

“Je zou zeggen dat mensen in een bijna doodstoestand sterretjes zien.”

Jij misschien, maar een weldenkend en kritisch iemand niet.

• holybol

kommop Boris, dat mensen OVERAL TER WERELD dezelfde rare wezens zien is toch een aanwijzing dat er meer aan de hand is.

Als iedereen met een gebroken arm overal terwereld op dezelfde plaats een fluitketel zou laten vallen met alleen water voor thee erin, dan zouden de kranten bol staan van dit vreemde mysterie.

• Gonnie

Wat inderdaad, als er één is die duidelijk en goed zijn woordje neer kan zetten, dan is het Boris wel, dus zet jouw onzinnige kreten niet steeds neer.

Jij kan wat dat aangaat bij Boris in de leer, want vaak schrijf je werkelijk zo dat er geen touw aan vast te knopen is.