Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbel pagina. Gods wil?

• holybol

als je mijn topics eens wat beter gelezen had ipv. dom als een dronken cowboy om je heen te slaan had je begrepen hoe het echt zit. Maar ja, jou dingen uitleggen is net zoiets als aan een kikker vragen of hij een valhelm op wil zetten als hij springt.

• Allen

Toetermans

Als ik werkelijk iets wil weten dan vraag ik dat wel

aan iemand die weet waar hij/zij het over heeft.

En die iemand ben jij in ieder geval niet,

zolang jij denkt dat goden in vliegende schotels rondvliegen of wat voor waanzin jij nog meer rondstrooit hier,

kun je moeilijk verwachten dat iemand jou ook maar één moment serieus neemt.

Allen.

• theo

Heb jij inmiddels al een antwoord gevonden over de drijvende bijl en de sprekende ezelin en de lijken die weer levend worden?

• theo

Zou kunnen..

Mijn vraag was/is: Is wat God zegt zijn wil of is het een voorspelling dat het zo zal gaan?

• holybol

“zolang jij denkt dat goden in vliegende schotels rondvliegen”

dat heb ik al die jaren niet 1 keer beweerd. het past je om je grote waffel te houden.

• Sietse 45

holybol Schreef:

——————————————————-

> ik reageer alleen op BIJBELSE grond op reacties,

> dus jij en theo met je onzin dit en onzin dat,

> zullen toch met inhoudelijk geschut moeten komen

> anders dan dat ik niet goed wijs ben.

>

> theo is blijkbaar wel barmhartig jegens oude

> dametjes die weg willen oversteken maar niet

> jegens gelovigen die het UFO fenomeen onder de

> aandacht brengen, jegens pedofielen, jegens

> kippenfokkers, hondertrimmers, bijenfluisteraars,

> toiletjuffen etc.

>

> en jij bent gewoon dom.

Mat.25:31-46

Wanneer de Mensenzoon komt, omstraald door luister en in gezelschap van alle engelen, zal hij plaatsnemen op zijn glorierijke troon.

Dan zullen alle volken voor hem worden samengebracht en zal hij de mensen van elkaar scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt;

de schapen zal hij rechts van zich plaatsen, de bokken links.

Dan zal de koning tegen de groep rechts van zich zeggen: “Jullie zijn door mijn Vader gezegend, kom en neem deel aan het koninkrijk dat al sinds de grondvesting van de wereld voor jullie bestemd is.

Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op,

ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.”

Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven?

Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed?

Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?”

En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan.”

Daarop zal hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen.

Want ik had honger en jullie gaven mij niet te eten, ik had dorst en jullie gaven me niet te drinken.

Ik was een vreemdeling en jullie namen mij niet op, ik was naakt en jullie kleedden mij niet. Ik was ziek en zat in de gevangenis en jullie bezochten mij niet.”

Dan zullen ook zij antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien of dorstig, als vreemdeling of naakt, ziek of in de gevangenis, en hebben wij niet voor u gezorgd?”

En hij zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze onaanzienlijken niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor mij niet gedaan.”

Hun staat een eeuwige bestraffing te wachten, de rechtvaardigen daarentegen het eeuwige leven.’

• Frederik D

Het lijkt mij geen wens maar een voorspelling. Ik concludeer dit op linguistische gronden.

Het lijkt mij ook raar dat het om een wens zou gaan.

CU merkte op dat ook Lot twee volkeren schiep. Wellicht moeten we Lot zien als een soort parallelle Abraham maar minder geslaagd.

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Het lijkt mij geen wens maar een voorspelling. Ik

> concludeer dit op linguistische gronden.

>

> Het lijkt mij ook raar dat het om een wens zou

> gaan.

Mij ook.

>

> CU merkte op dat ook Lot twee volkeren schiep.

> Wellicht moeten we Lot zien als een soort

> parallelle Abraham maar minder geslaagd.

Dat lijkt me aardig, in hoeverre gaat het daarin over Gods wil of Gods voorspelling, als parallel dus?

• Richard II

theo Schreef:

——————————————————-

> Laten we eens proberen om weer eens een serieus

> onderwerp te behandelen.

>

> Als Gods iets zegt wil God dat dan ook?

>

> Gen 25,23

>

> En de HERE zeide tot haar: Twee volken zijn in uw

> schoot, en twee natiën zullen zich scheiden uit

> uw lichaam; de ene natie zal sterker zijn dan de

> andere, en de oudste zal de jongste dienstbaar

> wezen.

>

>

> Bovenstaande tekst: Is dat Gods wil of doet God

> een voorspelling?

Voorspelling of niet, het klopt in ieder geval niet met wat er later gebeurde.

Het gaat hier over Jakob en Esau

De oudste, Esau, is nooit dienstbaar geweest aan de jongste. Ze hadden wel ruzie, maar Esau was de man die verzoening met zijn broer in praktijk bracht, ook al had hij alle reden om hem te haten. Esau was moreel gezien de grootste van de twee.

Verder staat er iets over twee volken, dat de ene sterker zou zijn dan de andere. Er staat niet welke van de twee de sterkste was. In de praktijk was nu eens Israël/Juda, dan weer Edom (of de Filistijnen, of de Moabieten of de Amalekieten etc.) sterker. En ze zijn allemaal evengoed weggevaagd door Babylon en Rome.

Gods wil? Waarom zou hij zich met dit soort menselijke onnozelarijen bemoeien?

Voorspelling? Nee dus.

• keessie

Wat denk je zelf Theo want er zal vast wel een adder(tje) onder het gras zitten.