Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

david´s 5de steen

• holybol

david knikkerde goliath neer die schoenmaat 67 had en niet door een gewone deur kon. Hij had 5 stenen in zijn zak. 4 stenen die de windstreken symboliseren. Maar die 5de steen? er is nog 1 steen over. heeft david die op de schoorsteenmantel gelegd als aandenken?

Nee, die gaat de grotere David, Jezus straks naar Mahdi's kop gooien.

Of moeten we denken aan een asteroïdeninslag? Ik denk de eerste optie.

• theo

Aha, die steen heeft David niet op de schoorsteenmantel maar Jezus op de schoorsteenmantel liggen dus.

Mahdi kan maar oppassen dus, zullen we anders een paraplu voor Mahdi kopen ter bescherming?

• holybol

jezus is de grotere david en Mahdi is de grotere Goliath

• theo

Dat wel natuurlijk.

Heeft Jezus de slinger van David ook in de buurt van de steen op zijn schoorsteenmantel liggen denk je?

Of kan Jezus het wel zonder zo'n slinger opknappen?

• holybol

er zaten niet voor niks 5 stenen in davids zak, is volgens mijn het getal van genade, dus die laatste steen heeft zeker ook nog een betekenis.

• theo

O…probeer je nu plotseling serieus te worden?

• holybol

je weet niet eens wie mahdi is

• theo

Dat was mijn vraag niet.

• Douce.

Vijf is het getal van vijf boeken van de Thora, het getal vijf was het getal der kennis.

Het symbool van de vijf is het pentagram.

Een mens heeft vijf vingers aan elke hand.

Ook ziet men de vijf als het huwelijk, omdat de vijf de som is van de mannelijke 3 en de vrouwelijke 2.

Bron: www.heinpragt.com

Douce

• holybol

nee natuurlijk is dat jouw vraag niet, je zit continu om duingen heen te kletsen, welk onderwerp het ook is