Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

1 Korintiërs 15

• holybol

er staat VOLGENS de TRADITIE, ZOU hij dit en ZOU hij dat… huppelepup, erg overtuigend klinkt het niet.

Misschien heb jij gelijk, misschien ik. In elk geval zou je verwachten dat juist hij wel wat schreef over de val van jeruzalem. maar niks hierover.

• theo

In de gordijnen klimmen als een medechristen van jou symboliek leest in het scheppingsverhaal en zelf niet letterlijk lezen als het niet zo uitkomt ?? !!

Ik zal een boekadvies geven.

Een vrij oud boekje van H.A. Visser uit Amsterdam. De titel ; Er staat meer dan er staat.

Lekker en goed leesbaar en zeer verhelderend.

Je mag dit advies naast je neerleggen of eens rondneuzen op internet bij een antiquariaat en het zal vast ergens zijn voor een luttel bedrag.

• Frederik D

Zo lust ik er nog wel één.

• Frederik D

De aarde heeft geen uiterste.

• samuel

Bedankt voor de tip theo, maar ik heb boeken zat.

Ik zie niet echt symboliek in het schepping verhaal, je gelooft het of niet.

• samuel

Ja hoor dat heeft hij wel de uiterste diepten der zee, en de uiterste hoogten der bergen, dat zijn er al twee!

• samuel

Ja dat weet ik, zoiets als er was niets en dat ontplofte nog ook, maar er was toch niets? Jawel natuurkrachten! Maar als er niets is dan zijn er toch ook geen natuurkrachten? Oh ja!

• samuel

De val van Jeruzalem had al 20 jaar daarvoor plaatsgevonden, en dus niet echt meer relevant voor de toekomst die nog komen gaat, zie de verwoesting van Jeruzalem maar als een vooraf schaduwing wat de wereld nog te wachten staat! Lees Mattheüs 24 eens.

• samuel

. :)

• theo

Maar wel symboliek in het einde der aarde en der tijden terwijl het er niet staat.

Geloof het of niet hoewel dit gegeven van/over jou een feit is.