terwijl de theologen zich druk maken over een bedrijfsmatige aanpak van de kerk, lijkt het me zinnig om naar de betekenis van huisdieren te koekeloeren.
Koekeloeren de huisdieren mee? mooi.
god schiep de dieren eerder dan Eva. Het duurde even voordat Adam door had dat het hier wel om een heel apart dier ging, god legde uit dat dit de vrouw was. Een vrouw had geen slurf en ook geen klauwen maar wel andere hebbedingetjes aan haar lijf.
Maar god schiep niet alleen de dieren maar ook de HUISdieren. Ik weet zeker dat god hier een bedoeling mee heeft. God wil dat er een elitaire garde opstaat die snapt wat het koesteren van huisdieren inhoudt. De schepping is onderverdeeld in domeinen en god zet je daar neer waar hij je wil hebben. Huisidieren koesteren vormen een speciale functie in zo'n domein.
het koesteren van huisdieren geeft een speciale affectie aan tussen de mens en god maar ook tussen de mens en de schepping. Niet iedereen is het gegeven om aardig te zijn voor huisdieren. Zij behoren dus niet tot die elitegarde. Huisdieren koesteren is een apart talent net als lesgeven en evangeliseren.
als dit geen bedrijfsmatige aanpak is, dan weet ik het niet meer.