Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

huisdierenliefhebbers als gods voorhoede

• holybol

dieren en zeker huisdieren staan dichter bij god dan de engelen, zie de versieringen van de ark des verbonds, de dieren waren dichter bij het hart van de ark dan de engelen.

God heeft huisdieren liefhebbers een speciale taak gegeven namelijk om hun huisdieren te koesteren met een speciale mate van compassie, toewijding en aandacht die niet aan een ieder gegeven is. God heeft dierenliefhebbers gemaakt met een speciaal doel, namelijk als gods voorhoede binnen de schepping.

God zorgt ervoor dat we 30 jaar later nog steeds aan onze overleden hond of kat (of goudvis) denken, iedere dag weer. En ja, dieren hebben een ziel, volgens A. E. Knoch heeft alles dat beweegt en ademt een ziel, misschien afgezien van insecten. En dus niet planten.

Ooit zullen we onze huisdieren weerzien, misschien al in de komende aion, anders in 1 Kor. 15

• Allen

En het volgende staaltje van religieuze krankzinnigheid uit de pen van toetermans.

Ieder weldenkend mens, religieus of niet, behandeld zijn huisdier met compassie, liefde en aandacht.

Waarom maak jij van van alles en nog wat zo'n religieuze idioterie?

Ben jij nu echt zo gek,

of doe je maar alsof?

Allen.

• holybol

je bent gelovig of je bent niet gelovig.

• Allen

Noem mij een gelovige die de realiteit niet uit het oog verliest.

Ik zie overigens het verband tussen je vraag en mijn draadje niet.

Allen.

• holybol

god werkt elk domein in de schepping uit, juist die dingen die we in de kerk niet tegenkomen zoals huisdieren zijn voor god belangrijk.

Ook de omgang met huisdieren is een domein dat aan christus ondergeschikt moet worden gemaakt. God werkt dus met domeinen. Een ander domein is dat van de omgang met je partner.

• Allen

God werkt dus met domeinen:S

ja, ja,

juist ja.

Dus ook internet domein namen?

tja, ik verzin maar wat, dat doe jij tenslotte ook.

Allen.

• Boris

http://www.god.com/

• holybol

god werkt zeker door het internet

• Albert

Ooit wel eens de Bijbel, Gods Woord, hierover gelezen in Prediker 3:21…???

• Douce.

Het is verstandig om de verzen ervoor en erna ook te lezen:D:

16 Ik heb nog iets onder de zon gezien: op de plaats waar recht gesproken wordt, heerst onrecht. Ik zag de plaats waar gerechtigheid zou moeten zijn, en er heerst onrecht. 17 Ik zei tegen mezelf: God zal zowel de rechtvaardigen als de goddelozen aan zijn oordeel onderwerpen, want er is bij hem voor alles wat gebeurt en voor elke daad een tijd en een plaats. 18 Ik zei tegen mezelf dat God de mensen heeft bevoorrecht: ze beseffen dat ze als de dieren zijn. Niet meer dan de dieren zijn ze, 19 want de mensen en de dieren treft hetzelfde lot. Zoals een dier sterft, zo sterft ook een mens; ze delen in dezelfde adem. Dat is hun beider lot. Een mens is niet beter af dan een dier, want alles is leegte. 20 Alles gaat naar dezelfde plaats, alles is uit stof ontstaan en alles keert terug tot stof. 21 Wie zal ooit weten of de adem van een mens naar boven opstijgt en die van een dier afdaalt naar de aarde? 22 Daarom, zo heb ik vastgesteld, is het maar het beste voor een mens dat hij vreugde put uit alles wat hij onderneemt. Dat is wat hem is toebedeeld, want wie zal hem van iets laten genieten na zijn dood?

Douce