Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

valse profeten

• holybol

door de eeuwen heen hebben zogenaamde profeten van alles voorspeld, zich beroepend op god. Soms kwamen voorspellingen nog uit ook. Zo'n profeet zal dan wel raar hebben opgekeken. Meestal waren die profeten hun voorspellingen na een dag alweer vergeten. Als een zogenaamde voorspelling uitkwam, zal een betreffende profeet zich wel achter de oren hebben gekrabbeld.

Maar vaak kwamen voorspellingen niet uit.

De bijbel gaat anders om met profeten en profetieën. God gaf de profetieën in het oude testament niet om de menselijke nieuwsgierigheid te bevredigen of om mensen een kijkje in de toekomst te geven ten gunste van anderen. God deed het juist andersom. Hij gaf profetieën opdat ze vervuld zouden worden, op de seconde nauwkeurig. Opdat men ACHTERAF kon spreken van de juiste profeten. Achteraf worden gebeurtenissen geïnterpreteerd in relatie tot profetieën. Dit alles om ons ervan te overtuigen dat de wereld wordt geregeerd door goddelijke voorzienigheid.

• Allen

Die zogenaamde profeten,

daar zal jij je toch in moeten herkennen lijkt mij.

Allen.

• holybol

ik wed dat jij niet eens onder woorden kunt brengen waarom je dit zegt.

• Allen

Dat onder woorden brengen is niet nodig, een goed verstaander,

heeft aan een half woord genoeg,

niet waar?

Allen

• CU

In mijn jeugd werd er elk jaar de dood van Stalin voorspeld.

En ja hoor, één keer kwam het uit.

• keessie

Eerst beweer je iets en dan zeg je “niet waar” vreemde kostganger ben jij maar dat wist keessie al.

• Douce.

Keessie, ik verwacht nog een antwoord op mijn vraag in de topic “moet niet gekker worden”.

Douce

• Allen

Dat jij nou bepaald niet de slimste bent hier dat wisten wij al, keesje,

hoeft je niet niet zo vaak te laten zien.

Allen.

• ¥ Lotje ¥

Wij???????? ik vind keessie heeeeeeeeeeeeeel slim . jij bent dom , je speelt altijd op de man af.

En dat is een feit B)-

• Sietse 45

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> Wij???????? ik vind keessie heeeeeeeeeeeeeel slim

> . jij bent dom , je speelt altijd op de man af.

>

> En dat is een feit B)-

Af koest en in je mand.