Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Speciaaltje voor Oliebol!

• Douce.

Zoals je welt zult snappen, bedoel ik met name deze posting:

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15215149/15253839/re-game-over#msg-15253839

Douce

• CU

Ik heb het even opgezocht en ja hoor, op Wikipedia staat er over geschreven:

Gat van Wormer

In september 1959 vond men in Wormer een eigenaardig gat met een diameter van circa 60 centimeter op het land van boer Teun Jongert. Ook op het land van boer R. Grevers was een vergelijkbaar gat ontstaan, maar Grevers had het gat snel gedempt omdat de mysterieuze kuil een gevaar vormde voor de koeien op zijn land. Het gat van Jongert werd groot nieuws en trok zelfs filmploegen uit Amerika en tal van Europese landen naar Wormer. De inslag van een projectiel van onbekende makelij leek de meest voor de hand liggende gedachte, zodat het Ministerie van Defensie de zaak op zich nam. Onder leiding van majoor J.J. Blommaart van de Explosieven Opruimingsdienst werd een poging gedaan om met zwaar materieel het projectiel uit te graven. De majoor kreeg voor het graafwerk slechts een week de tijd en een budget van maar 2500 gulden. Nadat dit geld was uitgegeven, werd de operatie van hogerhand afgebroken, zeer tot onvrede van de majoor die naar eigen zeggen op een diepte van 27 tot 28 meter op iets hards was gestoten. Blommaart had ook een duidelijke mening over de aard van de inslag. Hij zocht de oorzaak in de inslag van een raket, mogelijk een Russische raket of de trap van een Spoetnik.

Blommaart was niet tevreden met de stopgezette operatie en kwam met het voorstel een internationaal fonds op te zetten om verder onderzoek te bekostigen. Hoewel de vermoedelijke aard van het voorwerp de Verenigde Staten interesseerde, schuwde het ministerie buitenlandse bemoeienis. Hierop besloot men het gat dicht te gooien. Enkele jaren later liet Blommaart in een radio-uitzending van de VARA nogmaals weten graag weer in Wormer aan het graven te gaan: “Mijn handen jeuken om weer aan het karwei te beginnen. De voorwerpen, die naar schatting zo'n 60 centimeter diameter hebben, krijgen we eruit zo zeker als twee maal twee vier is.” De majoor heeft echter nooit meer de gelegenheid gekregen om deze uitspraak te bewijzen. Bijna zestien jaar later, op 19 augustus 1975, was er plotseling weer een mysterieus gat van circa drie meter diep, zo'n 600 meter ten oosten van de vroegere gaten. Veehouder Willem Dokter aan de Dorpsstraat dekte het af met planken. Ook deze gebeurtenis trok de aandacht van verschillende instanties. Tot graven kwam het ditmaal echter niet. Theorieën over de mogelijke oorzaak werden echter wel geformuleerd en behelsden een raket, delen van een satelliet en een meteoriet. De laatste hypothese werd ondersteund door de waarnemingen van enkele Zaankanters die op het moment van de inslag een vuurbal boven Wormer hadden waargenomen.

Archeoloog H. Altena van de Universiteit van Amsterdam was een andere mening toegedaan. Het gat van 1975 was evenals dat van 1959 volgens hem ontstaan door voormalige waterputten. Ook professor F.F.F.E. van Rummelen van de Rijks Geologische Dienst, die in oktober 1975 in Ons Huis in Wormer zijn visie kwam toelichten, dacht aan menselijk ingrijpen als oorzaak. Volgens de professor was het gat ontstaan door het weggraven van de vruchtbare zeeklei die als bemesting werd gebruikt. Zo'n gat werd vroeger opgevuld met veen. Dat veen zou in de loop der jaren dermate zijn ingeklonken dat het plotseling was weggezakt, waardoor van de ene op de andere dag een gat kon ontstaan. De opvatting van Van Rummelen werd lang niet door iedereen gedeeld. Men vroeg zich af, waarom de bewoners indertijd zeeklei naar boven hadden gehaald, terwijl er genoeg mest van de koeien voorhanden was om het land te bemesten. Onder de tegenstanders was majoor Blommaart, die indertijd het gat van 1959 had onderzocht. Tot op heden heerst er geen eenstemmigheid over de oorzaak.

• Boris

Een serpent is het.

• keessie

Je gaat maar door he Douce om je gelijk te willen halen/hebben.

• Sietse 45

keessie Schreef:

——————————————————-

> Je gaat maar door he Douce om je gelijk te willen

> halen/hebben.

En waar ben jij mee bezig keessie?

• ¥ Lotje ¥

keessie Schreef:

——————————————————-

> Je gaat maar door he Douce om je gelijk te willen

> halen/hebben.

(tu)

OT owwww leuk ja . Voor Roy . Roy heb aangegeven dat hij voor 15 april ga emigreren Naar Canada. Mooi land . En succes daar Roy

• Douce.

Nee, ik ga door omdat het fatsoenlijk is als de opponent ziet dat er minimaal door haar onwaarheden gedebiteerd worden en dat ook nog op valse wijze.

Gelijk hebben is voor mij nooit belangrijk, wel wat je met elkaar kunt bereiken.

Dat jij, terwijl je nooit iets becommentarieert, mij steeds meent te moeten stalken met je loze kreten, is me allang duidelijk. Je zakt zelf steeds dieper in het moeras omdat het erg opvallend wordt dat ook jij je schuil houdt als er een onderbouwing gevraagd wordt.

Dus…….houdt a.u.b. op met je onnodige gekerm en kom liever met iets vreugdevols, xandernieuws of zo:D

Douce

• Douce.

Wie kaatst kan de bal verwachten, maar dat is kennelijk moeilijk te verteren.:D

Douce

• Allen

Wat een irritant kereltje ben jij keesje.