Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

is Mohammed een echte profeet?

• holybol

In Kolossenzen 1:25 staat dat Paulus de taak had gekregen om het woord van god te voltooien. Hiermee werd de deur gesloten voor volgende mensen die zich als profeten aandienden zoals ene Mohammed. Hooguit valse profeten.

Verder spreekt god in de bijbel direct tot ons en niet zomaar OVER ons. God spreekt weliswaar door de monden van profeten maar hij spreekt zelf tot ons. In andere boeken spreekt god alleen over ons. De Koran is dus geen heilig boek, misschien wel boeiend om te lezen maar zeker niet heilig.

als de bijbel NIET het woord van god is, kun je inderdaad je tijd beter besteden, al is het maar met pannenkoeken bakken.

Maar als de bijbel WEL het woord van god is, dan doe je er goed aan om dit serieus te nemen en hem beter te bestuderen. Niet omdat de dominee het zegt of je ouders maar alleen als je het zelf gelooft. Denk goed na waarom je gelooft en waarin.

http://www.youtube.com/watch?v=o9n7EstQI5o

• Richard II

Wat is een echte profeet?

O ja, en de Openbaring is van na Paulus. Da's dus een valse profetie?

• holybol

jij slaat de spijker op de kop. De bijbel is NIET in alle opzichten chronologisch en eindigt NIET bij Openbaring. Het boek Openbaring is aionisch. Paulus kijkt voorbij de aionen.

• Frederik D

Volgens Mohammed was Paulus een valse profeet.

• holybol

nee hoor, Bulus is ook een bekende in de islam

• Richard II

O.

Nou, mijn bijbel eindigt met Openbaring en het is ook wel zo ongeveer het laatst geschreven bijbelboek, dacht ik.

Maar je hebt nog niet mijn vraag beantwoord: Wat is een echte profeet?

• Frederik D

Volgens de islam is het NT corrupt.