Bij deze wat informatie over de grote verdrukking voor een ieder die daar oor naar heeft.
http://www.franklinterhorst.nl/Uit%20het%20nieuws%2007-03-2012.htm
Gr. Keessie
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlEr liggen zo hier en daar nog verscheidene vragen voor jou op dit bordje.
Ga jij daar nog wat mee doen?, gewoon beantwoorden bijvoorbeeld.
Of zijn die vragen niet de moeite waard voor jou om dat zij niet aan jou godsbeeld beantwoorden,
of omdat deze niet meegaan in jou eindtijd fantasieën, keesje?
De link die je geeft open ik niet eens, het is natuurlijk weer meer van hetzelfde, eindtijdgeleuter, bangmakerij en angst aanjagen.
De eindtijdfantasten vs de grote boze wereld.
Allen.
Ik krijg de site wel geopend!
Zowaar ook nog het eerste stuk gelezen en wat blijkt, het is de propagandamachine voor de Staat Israël, niets mis mee natuurlijk, maar de Staat Israël en het Bijbelse joodse volk, zou ik niet met elkaar willen verwarren. Het zou namelijk betekenen dat je al het politieke geëtter daar, onder het tapijt moet vegen, anders ben je (volgens het stuk en de aangehaalde tekst) vervloekt. Echt, het speelt zich allemaal af anno 2012.
Zonder al deze rampspoeden heb ik genoeg aan de sores in mijn directe omgeving en/of genoeg aan mijn eigen beslommeringen.
Mij rest te vermelden dat ik het volste vertrouwen heb op/in God, alle opklopperij en demagogie ten spijt.
Douce
keessie Schreef:
——————————————————-
> Bij deze wat informatie over de grote verdrukking
> voor een ieder die daar oor naar heeft.
Lucas 21:20-24 sluit goed aan bij de Romeinse belegering van Jeruzalem en de verwoesting van de tempel in 70 na Christus. Zie je dat niet zo, zie je dat als een dubbele vervulling, of zie je dat als een passage die in de toekomst nog moet worden vervuld?
Met dat “komende” zie je het blijkbaar niet als iets doorlopend, wat toch de meest logische verklaring is.
>
> http://www.franklinterhorst.nl/Uit%20het%20nieuws
> %2007-03-2012.htm
Ik heb het niet zo op met dat gezoek naar aardse schatten zoals in dat artikel en maak me eerlijk gezegd ook niet druk of het Vaticaan die nu wel of niet in haar bezit heeft. Ondanks de seks schandalen binnen de RK kerk zijn er het afgelopen jaar wereldwijd meer rooms katholieken bijgekomen dus laten we ons druk maken over hun verlossing en die van anderen. En laten wij, niet degene die volgens een artikel ware christenen zijn, maar iedereen die Jezus in zijn hart heeft, de helm dragen.
>
>
> Gr. Keessie
Zegen en groet,
Steven
Waarom lees je dan verschillende keren per dag mee? Dat is echt masochistisch:D
Overigens ben ik de mening toegedaan dat volgens de Bijbel de Gemeente wordt opgenomen voor de grote verdrukking.
Dus dat trillen in het tuigje wat sommige gelovigen doen, lijkt me niet verstandig. God is getrouw, zijn plannen falen niet staat er toch geschreven?
ps. ik ben het met je eens dat dit soort sites grote flauwekul is en het onderscheidingsvermogen van (goedwillende) christenen soms nihil, ondanks de z.g. leiding van de HG.
Douce
In zekere zin hebben de fundamentalisten wel gelijk. Er zál zaker een ‘grote verdrukking’ komen. Maar dan wel voor henzelf.
Op zoveel verschillende manieren zullen zij on moeten zien dt hun dogma's niet houdbaar meer zijn - en dat ze zullen moeten veranderen.
Slechts zij die daar niet aan willen, zullen de grote verdrukking van de angst, en het zichzelf isoleren mee maken.
Zij zijn het, die de starheid van hun geloofje zullen verkiezen boven de vrijheid van het ongebonden denken.
Is er een grotere verdrukking denkbaar dan de verdrukking die iemand zichzelf oplegt?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?