Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Dit bijbelbord.

• Gonnie

Het bijbelprikbord is voor diegenen die positief staan tegenover de bijbel en vanuit hun geloof over de bijbel willen discussiëren. Voor mensen die sceptisch staan tegenover de bijbel is speciaal het bijbel-sceptisch prikbord geopend. Verder is het niet toegestaan verwijderde berichten opnieuw te plaatsen.

Maar niettemin worden even goed onbijbelse reactie's zoals schendingen van privacy's van prikkers ( wat men niet kan weten via de borden) schandalig geschonden, en dat terwijl dit bijbelse bord gemodareerd wordt.??

En is het werkelijk een vereiste om als moderator om positief te staan tegenover de bijbel.??? :S

• keessie

Om op je laatste vraag antwoord te geven JA.

• Douce.

Het is de bedoeling dat een moderator neutraal is Gonnie en niet andersdenkenden er afgooit of wegstuurt (onder het motto: je hoort hier niet thuis), demoniseert en of van allerlei valsheid van leer beticht. Als dat gebeurt, blijven er misschien 5 prikkers over en uiteraard een stel meelopers. Jaknikkers dus en daar kun je niet mee debatteren.

Wel lijkt het mij zinnig dat een moderator kennis heeft van de Bijbel en dat prikkers weten wie het is. Achterbaks gedoe schiet niemand iets mee op.

Privacy-schendingen zijn natuurlijk verfoeilijk en niet te tolereren.

Verder verwijs ik je naar mijn opmerking in de topic “het spelletje”.

Douce

• Allen

Volgens mij is het niet meer dan normaal dat een moderator van een prikbord

kennis heeft van het onderwerp waarvoor het prikbord opengesteld is, toch?

Maar daarbij aangegeven is er wel een hemelsbreed verschil tussen degene die

kennis hebben van en positief staan ten opzichte van,

en degene, zoals er hier enkelen rondspoken, die maar wat graag op de stoel van de mod. willen zitten

om dan hun waarheid, die volgens hen natuurlijk de enige waarheid is, door de strot van de rest van de prikkers willen proppen.

Kijk op zulke fundamentalistische moderators zit niemand te wachten natuurlijk, die zouden bij mij in aanmerking komen voor een altijd durende ban.

Weg met dat soort figuren, er gaat een compleet verkeerde invloed van hen uit.

Allen.

• keessie

Douce jij vindt zelf dat je neutraal bent, maar dat wil niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is.

• Douce.

Dat is in deze topic niet relevant. Ik ben namelijk geen moderator en wil dat ook absoluut niet zijn (zie de topic “het spelletje”), duidelijk?

Verder is een teamspeler nooit neutraal maar “vecht” voor zijn eigen club natuurlijk, maar de scheidsrechter moet neutraal zijn. Ik hoop dat je dat verschil (het is je eerder ik meen door Frederik D) uitgelegd) ziet.

Mensen met te hoogdrempelige geloofsopvattingen zijn gebleken niet geschikt te zijn voor nuancering, objectiviteit en neutraliteit. De geschiedenis, de maatschappij, dit prikbord etc. heeft dat ruimschoots aangetoond.

Verder m.b.t. jouw posting: jij zegt een gelovige te zijn, maar dat wil niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is.

Bedoel je zo iets?

Douce

• Gonnie

Het geloof van die fundamentalistische gelovigen, dat is een angst geloof en bij angstgeloof wordt het een beklemmend geloof en daar kan een mens juist geen rust en vertrouwen in krijgen, want je zit dan in die strakke keurslijf van dat geloof wat geen vrijheid geeft in het denken.

• Allen

keesje zelf is de prikker hier die het neutraalst is, toch:S

Als je dat niet geloofd dan lees je zijn antwoorden aan, bijvoorbeeld theo of PS, maar eens,

tenminste, als hij zichzelf niet te goed vind om de vragen van anderen überhaupt te beantwoorden!

Allen.

• Ellen-Josee

Douce Schreef:

——————————————————-

> Het is de bedoeling dat een moderator neutraal is

> Gonnie en niet andersdenkenden er afgooit of

> wegstuurt (onder het motto: je hoort hier niet

> thuis), demoniseert en of van allerlei valsheid

> van leer beticht.

Als ik moderator was, zou ik Gonnie haar berichtjes wat langer in de wacht zetten of als onbijbels wegdoen….

> Als dat gebeurt, blijven er

> misschien 5 prikkers over en uiteraard een stel

> meelopers. Jaknikkers dus en daar kun je niet mee

> debatteren.

Zou het echt en wie zijn dat dan wel?

> Wel lijkt het mij zinnig dat een moderator kennis

> heeft van de Bijbel en dat prikkers weten wie het

> is.

Nou dat lijkt mij niet echt geschikt. Dan wordt er steeds tegen de moderator gezeurd: waarom heb je mijn berichtje weggehaald en waarom heb je het berichtje van die en die laten staan.

Achterbaks gedoe schiet niemand iets mee op.

Ik word ook wel eens van achterbaksheid of zo beticht. Het is net wat mensen die anders in mekaar zitten daarvan denken. Niemand hier is eigenlijk echt neutraal.

> Privacy-schendingen zijn natuurlijk verfoeilijk en

> niet te tolereren.

Dat is natuurlijk zo. Maar oeverloos erover doorzeuren vestigt alleen maar de aandacht erop.

>

> Verder verwijs ik je naar mijn opmerking in de

> topic “het spelletje”.

Heb ik gezien en net als jij laat ik die beker aan mij voorbij gaan…

Ellen

>

> Douce

• Ellen-Josee

Verder m.b.t. jouw posting: jij zegt een gelovige te zijn, maar dat wil niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is.

Bedoel je zo iets?

Op dit soort vragen zou ik ook geen antwoord meer (hoeven te) geven.

Dus als hij vaker dit soort suggestieve, tikkie pesterige vragen krijgt, kan ik me voorstellen dat hij daar niet meer op ingaat.

Ellen