Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

ALS de webmaster

• theo

dan alle adviezen en aangeboden hulp in de wind slaat dan maar met z'n allen naar theologie pagina .

Tenminste als DIT geplaatst wordt want een reactie van mij op Peri is ook niet geplaatst.

Ik begrijp best de spagaat van de webmaster, ik heb steeds een zekere waardering gehad voor zijn manier van werken hier maar zijn stilzwijgen maakt zijngeloofwaardigheid er niet beter op.

Dus bij dezen reclame voor theologieprikpagina.

• ¥ Lotje ¥

Begin jij nou ook al over de webmaster? ga dan gewoon weg . Doe je nu schrijven om te schrijven???Er zijn borden genoeg dus je kan maar uit zoeken.X(

• holybol

uiteraard reklame voor theologiepagina, dat is precies wat satan wil. theologie is van satan. en hoezo gaan WE naar theologiepagina? nou ik niet. en geef eens 1 keer in je carriere zinnig commentaar. beunhaas.

• Allen

We gaan het eventuele probleem wat hier zou zijn dus gewoon verplaatsen?

Lijkt mij geen goed idee.

Het is en blijft nu eenmaal een openbaar prikbord, alle ‘'lusten en lasten’'

krijg je er gratis bij.

Verder heb ik alleen maar diep respect voor Paul en zijn helpers/sters, ga er maar aan staan,

om zo'n zooitje {religieus} ongeregeld een beetje in het gareel te houden.

en nee, ik stap dus niet over naar theologie pagina, ik blijf hier.

met groet,

AllenB)

• keessie

Tja Theo ik heb even gekeken op dat THEO-logie bordje maar de naam Theo komt daar erg veel voor, misschien kun je daar wel hulpsjerf worden.

Zoals ik al eerder zei, zou ik er geen moeite mee hebben als je het hier zou zijn, van de andere kant doe je wel erg deni richting mij als ik een posting plaats waar het overgrote deel van de Bijbel bol van staat tot het laatste hoofdstuk aan toe.

Maar Theo nu even een vraagje stel dat jij ten tijde van Noach had geleefd, zou je hem dan ook uitgelachen hebben, of heb je niet zoveel met het zondvloed verhaal, of sterker nog geloof je dat de zondvloed heeft plaatsgevonden of ?

Keessie wacht af of hier een kordaat en duidelijk antwoord op komt van Theo.

• theo

Das me ook wat.

Je vraagt me om een kort duidelijk kordaat antwoord terwijl je zelf geen enkele reactie geeft op de door de prikkers gegeven reacties aan jou gericht.

Tiswelgoetmetoe

• Gonnie

Wacht even, als jij het weer hebt over dat er prikkers zijn die schrijven om het schrijven, dan ben jij wel nr. één daar in, want jij schrijft werkelijk zo,waar een ander geen touw aan vast kan knopen, maar dat deert jou niet als je maar schrijft, hé Lotje. !!!!

Wat Theo altijd schrijft dat heeft zin op het geloof en hoe hij het ervaart. Jij probeert alleen ( zo zie ik het ) bij bepaalde prikkers in de gunst te komen.

• Daan

Theo lacht zich rot.

Deden ze ook in de dagen van Noach : Mattheus 24:37-39

Zo gaat dat nu nog steeds, net als in de dagen van Noach slaan ook nu heel veel mensen geen acht op die waarschuwingen, omdat veel mensen het zo druk hebben met hun leventje van nu, weigeren mensen betekenis toe te kennen aan het feit dat de huidige toestanden volstrekt anders zijn dan vroeger en willen deze mensen niet erkennen dat dit exact overeenkomt met wat volgens Jezus de tijd van het einde zou kenmerken.

Maar goed. Theo heeft hier het hoogste woord.

Heeft gestudeerd en zal het wel beter weten dan Keessie :S

Ik weet zeker dat Keesie het veel beter weet :)

• Sietse 45

Kat Keessie

Onopvallend ben je aanwezig,

uitstralende gezelligheid

Ik mis je als je niet op je plek ligt,

jezelf poetsend als een vanzelfsprekend feit

Elegant strek je je pootje,

dat plots kan veranderen in een gevaarlijke klauw

Teder aai ik je zachte kopje

je antwoordt met een lief ‘'miauw’'!

Buiten komt meteen de metamorfose,

alle katers slaan voor je op de vlucht

Geen spoor meer te bekennen van liefkozen,

bij jouw verschijning in 1 klap alle vogels in de lucht!

Keessie, mij dierbaarder dan de grootste robijn

Blij als ik ben, zo blij, met jouw simpele ‘'zijn’'!

• M*j*r**

keessie Schreef:

——————————————————-

> Maar Theo nu even een vraagje stel dat jij ten

> tijde van Noach had geleefd, zou je hem dan ook

> uitgelachen hebben, of heb je niet zoveel met het

> zondvloed verhaal, of sterker nog geloof je dat de

> zondvloed heeft plaatsgevonden of ?

> Keessie wacht af of hier een kordaat en duidelijk

> antwoord op komt van Theo.

De ark van Noach en de zondvloed is natuurlijk een mythe, dus ik ga er maar vanuit dat Theo niet gelachen heeft destijds.

http://www.beleven.org/verhaal/noach_en_de_ark

Een soortgelijk verhaal hadden de indianen uit Peru ook.

http://www.beleven.org/verhaal/de_veelkleurige_lama

Het is al heel wat jaartjes bekend dat de Ark van Noach een herschreven mythe is die zijn oorsprong heeft in de Gilgamesj. De Gilgamesj is een heldenepos van de mesopotamiërs die op kleitabletten is geschreven. De oudste dateerd uit ± 3000 v. Chr, terwijl de oudste hebreeuwse teksten over de Ark van Noach uit ± 800 v. Chr. stammen.

Er zijn heel wat overeenkomsten van de Gilgamesj versie en de Hebreeuwse. Maar ook verschillen, zoals dat er in de Gilgamesj sprake is van meerdere goden (!) en Oetnapisjtim in plaats van Noach. Het hele ark van Noach verhaal is dus gewoon een mythe, vertaald en bewerkt en in de bijbel belandt.

Aldus ene Dutchbright

freethinker.nl/index.php?option=com_content&task=v…

Zo, is dat ook weer uit de wereld.