Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

een platte aarde heeft geen zijden

• perihelium

een platte aarde heeft geen zijden:

Jeremía 6:22

Zo zegt de HEERE: Ziet, er komt een volk uit het land van het noorden, en een grote natie zal opgewekt worden uit de zijden der aarde.

zwaartekracht en aarde draait om ster::

Job 38:31

Kunt gij de liefelijkheden van het Zevengesternte binden, of de strengen des Oríons losmaken?

de cirkel is rond:

Spreuken 8:27

Toen Hij de hemelen bereidde, was Ik daar; toen Hij een cirkel over het vlakke des afgronds beschreef

lucht heeft gewicht:

Job 28:25

Als Hij den wind het gewicht maakte, en de wateren opwoog in mate

de maan geeft geen licht:

Job 25:5

Zie, tot de maan toe, en zij zal geen schijnsel geven

Einstein's E=MC2 theorie:

Jeremía 10:12

Die de aarde gemaakt heeft door Zijn kracht, Die de wereld bereid heeft door Zijn wijsheid, en den hemel uitgebreid door Zijn verstand.

• Frederik D

Van welke site heb je die nonsensicalia geplukt?

Een bolle aarde heeft geen zijdes maar een platte aarde heeft juist wel zijdes, randen.

Je misinterpreteert volkomen die passage uit Job.

Natuurlijk is een cirkel rond, tweedimensionaal rond, rond op vlakke wijze dus. Let overigens op dat vlakke !!!

Er staat niet in Job dat de maan geen licht geeft maar dat zij geen licht zal geven. Het gaat niet om een zakelijke beschrijving maar om beeldspraak.

Wie in de Bijbel Einstein leest, is erger dan een analfabeet.

• baldu

Opmerkelijke tekst:

"Toen Hij de hemelen bereidde, was Ik daar; toen Hij een cirkel over het vlakke des afgronds beschreef "

Jezus zei ook al, ‘eer Abraham was, Ben Ik’

dat geldt dus voor elke mensenziel

dus……………………….. we zijn niet geboren, maar in het vlees gekomen :)

Baldu

• Allen

Onzin,

Omdat het in de bijbel staat neem je het maar klakkeloos voor waarheid aan?

Hoe plat een schijf ook is, desnoods één atoom dik, er is altijd een zijde, een rand zo je wilt.

Staar je dus niet blind op wat er in de bijbel geschreven staat, het is ook maar door mensen geschreven,

gebruik liever ook je eigen verstand ernaast, dat draag je tenslotte niet voor niets met je mee.

Allen.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Van welke site heb je die nonsensicalia geplukt?

Het zijn Bijbelteksten waar ik commentaar bij gaf.

>

> Een bolle aarde heeft geen zijdes

Als je een bal in je hand hebt kan je niet de achterkant zien (he, heeft een bal een achterkant..) maar wel de voorkant en een gedeelte van de zijkanten.

> maar een platte

> aarde heeft juist wel zijdes, randen.

Daar wonen dan zeker de mensen die het hoekje om zijn gegaan.. Leuk bedacht maar niet erg logisch of Bijbels.

>

> Je misinterpreteert volkomen die passage uit Job.

Mis omdat het de zaak niet belachelijk maakt? Hoe leg jij die strengen bv uit?

>

>

> Natuurlijk is een cirkel rond, tweedimensionaal

> rond, rond op vlakke wijze dus. Let overigens op

> dat vlakke !!!

Krijg je een tweedimensionale cirkel als je die over het vlak van een afgrond tekent?

>

> Er staat niet in Job dat de maan geen licht geeft

> maar dat zij geen licht zal geven. Het gaat niet

> om een zakelijke beschrijving maar om beeldspraak.

Het is figuurlijk zeker waar! Mogelijk ook beeldspraak (leg eens uit en ook waarom je daar bij de zijkanten van iets ronds blind voor bent).

>

>

> Wie in de Bijbel Einstein leest, is erger dan een

> analfabeet.

Iemand die zijn zicht heeft verloren hoeft zelfs niet verloren te zijn.. Gelukkig is er bij God wel hoop voor analfabeten en andere mislukkingen in de ogen van sommigen. Alfred zei ich bin ein stein Jezus is de Levende Steen.

1 Petrus 2:4-8

Voeg u bij hem, bij de levende steen die door de mensen werd afgekeurd maar door God werd uitgekozen om zijn kostbaarheid, en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. Vorm een heilige priesterschap om geestelijke offers te brengen die God, dankzij Jezus Christus, welgevallig zijn. In de Schrift staat immers: ‘In Sion leg ik een hoeksteen die ik heb uitgekozen om zijn kostbaarheid; wie daarop vertrouwt, komt niet bedrogen uit.’ Kostbaar is hij voor u, die erop vertrouwen. Voor wie er niet op vertrouwen, geldt echter: ‘De steen die de bouwers afkeurden is de hoeksteen geworden.’ En: ‘Het is een steen waarover men struikelt, een rotsblok waaraan men zich stoot.’ Zij struikelen omdat ze Gods woord niet gehoorzamen, daartoe zijn ze bestemd. Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninkrijk van priesters, een heilige natie, een volk dat God zich verworven heeft om de grote daden te verkondigen van hem die u uit de duisternis heeft geroepen naar zijn wonderbaarlijke licht.

• holybol

nietwaar, geboorte gaat voor schepping

• perihelium

baldu Schreef:

——————————————————-

> Opmerkelijke tekst:

>

> "Toen Hij de hemelen bereidde, was Ik daar; toen

> Hij een cirkel over het vlakke des afgronds

> beschreef "

>

>

> Jezus zei ook al, ‘eer Abraham was, Ben Ik’

>

> dat geldt dus voor elke mensenziel

> dus……………………….. we zijn niet

> geboren, maar in het vlees gekomen :)

>

> Baldu

Waar maak je uit op dat “IK” hetzelfde is als “WIJ”?

• perihelium

Allen Schreef:

——————————————————-

> Onzin,

>

> Omdat het in de bijbel staat neem je het maar

> klakkeloos voor waarheid aan?

God is de hoogste autoriteit en de Bijbel Zijn onveranderlijk Woord, dat geloof ik. En jij?

>

> Hoe plat een schijf ook is, desnoods één atoom

> dik, er is altijd een zijde, een rand zo je wilt.

Dat zal best maar ik geloof niet in de visie van een platte aarde en, ook al zou je dat kunnen opmaken uit sommige teksten (maar daar staar je je toch al niet blind op), verbaas ik me dat jij dat aan het verdedigen bent.

> Staar je dus niet blind op wat er in de bijbel

> geschreven staat, het is ook maar door mensen

> geschreven,

Ik geloof dat God door mensen heen werkt en dat de Bijbel, die door mensen is geschreven, het feilloos Woord van God is.

> gebruik liever ook je eigen verstand ernaast, dat

> draag je tenslotte niet voor niets met je mee.

>

> Allen.

Natuurlijk maar vertrouw op Gods Woord. Er staat namelijk geschreven: ‘Ik zal de wijsheid van de wijzen vernietigen, het verstand van de verstandigen zal ik tenietdoen.’

• CU

Inderdaad, zo zijn er ook randfiguren.

• Allen

- God is de hoogste autoriteit en de Bijbel Zijn onveranderlijk Woord, dat geloof ik. En jij? -

Ja, ik ook, alleen laat ik mij niet van alles en nog wat op de mouw spelden/door de strot duwen.

- Dat zal best maar ik geloof niet in de visie van een platte aarde en, ook al zou je dat kunnen opmaken uit sommige teksten (maar daar staar je je toch al niet blind op), verbaas ik me dat jij dat aan het verdedigen bent. -

Verbaas jij je nog ergens over?

dat doe ik al heel wat jaartjes niet meer,

en zeker niet op het gebied van religie en geloven.

- Ik geloof dat God door mensen heen werkt en dat de Bijbel, die door mensen is geschreven, het feilloos Woord van God is. -

Dat geloof ik ook, alleen schakel ik mijn gezonde verstand daarbij niet uit.

Iets wat mensen geschreven hebben is nooit en te nimmer feilloos.

- Natuurlijk maar vertrouw op Gods Woord. Er staat namelijk geschreven: ‘Ik zal de wijsheid van de wijzen vernietigen, het verstand van de verstandigen zal ik tenietdoen.’ -

Het is maar net wat en hoe je het lezen wilt.

God ‘'vernietigd’' niets, dat doen wij zelf,

bijvoorbeeld door je eigen gezonde verstand uit te schakelen, door maar klakkeloos aan te nemen/geloven

wat er in de bijbel staat, of wat anderen je proberen wijs te maken dan wel als ‘'De Waarheid’' door de strot proberen te duwen.

Allen.