http://www.refdag.nl/opinie/financiele_crisis_signaal_van_de_eindtijd_1_626995
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlOnderstaand schreef ik eerder maar is je wellicht ontgaan.
————————————————————–
Gepost door: theo ()
Datum: 26 februari 2012 23:52
Ik zit nu te kijken naar de opkomst van Hitler op N.G.
Ik bedenk me.. Nero.. de middeleeuwen, de pest.. de kruistochten, de negers die werden “”gevangen“” en als slaven werden misbruikt, de kleine man en vrouw die wereldwijd nooit een stem hadden/hebben.
De periode voor en tijdens en na WO 1, de loopgraven , de tweede wereldoorlog . Noord Korea, Mao en Stalin en de indianen en Aborigenels die geen rechten hadden/hebben.
Ik bedenk me onze eigen bezoeken aan de 5 stranden in Normandie en de eindeloze graven daarbij, de concentratiekampen die we hebben bezocht.
Ik bedenk me de geschiednisboekjes van de lagere school en het voortgezet onderwijs.
Ik bedenk me zoveel.
Ik bedenk: Vanwaar je obsessie voor de eindtijd NU ?? !!
Ken je eigenlijk de geschiedenis wel?
Of spitst het zich eigenlijk alleen maar toe op de westerse wereld van het nu??
Dat roepen ze al eeuwen lang bij iedere crisis.
Economische opgang en neergang volgen elkaar gestaag op, is niets bijzonders.
Wat ook niet zo bijzonder is dat jij hier op dit bordje één van die eindtijd mafkezen bent, keesje.
Volkomen geobsedeerd dan wel in de war door dat ene thema, de eindtijd.
Je bent niet serieus te nemen.
Allen.
Ik citeer:
—————-
Fijn dat u belangstelling hebt voor refdag.nl, de nieuwssite van het Reformatorisch Dagblad.
Vandaag is het zondag. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Wij beschouwen de zondag als een rustdag, een opdracht van God en een geschenk, waar we dankbaar voor mogen zijn. Om die reden actualiseren we onze site vandaag niet.
Staat het nieuws dan stil op zondag? Nee, dat niet - we leven in een jachtige tijd waarin het verschil tussen zondagen en werkdagen helaas steeds kleiner wordt.
Morgen brengen we u graag weer op de hoogte van de dagelijkse gebeurtenissen, voorzien van achtergronden, commentaar en opiniërende artikelen. Zoals u dat van ons gewend bent.
Informatie over kerkelijke gemeenten, kerkdiensten en predikanten kunt u desgewenst vinden op onze site www.kerktijden.nl.
Hoofdredactie Reformatorisch Dagblad
————————————
Mag ik alsjeblieft zelf bepalen wat ik zondsags wil lezen?
En de censuur van het Ref Dag is een duidelijk teken van de eindtijd?
Douce Schreef:
——————————————————-
> Ik bedenk me ineens de Mayakalender.
> Iedereen kent de hoogstaande cultuur van de Maya's
Het is maar wat je hoogstaand vindt.
Op bescheidener schaal brachten ook de Maya's en de Inca's mensenoffers. In beide culturen werden ook kinderen geofferd.
Uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mensenoffer
> toch? Hun tijdrekening houdt 21 december 2012 op,
> in het kort gezegd.
Tja onzin, je zult zien dat het dan niet gebeurd. Het houdt de 21ste op omdat het dan zonnewende is. Dat hoorde bij hun godsdienst - de Zon werd aanbeden.
>
> Douce
Ellen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?