Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jezus mag best een vrouw zijn

• Sietse 45

Jezus mag best een vrouw zijn

Geplaatst op20 februari, 2012 doorgoedgelovig

Na Idols, X Factor en The Voice of Holland is er nu eindelijk ook een talentenshow waar gristenen bij uitstek geknipt voor zijn: Superstar! De Britse omroep ITV laat het publiek in een spannende zangwedstrijd bepalen wie de rol van Jezus mag vertolken in de nieuwe versie van de rockopera Jesus Christ Superstar uit 1971. Zowel mannen als vrouwen mogen zich kandidaat stellen voor de rol van Jezus. Maar veel gelovigen vinden Jezus als vrouw ondenkbaar blasfemisch.

Andrew Lloyd Webber, de componist van de rockopera die de zoektocht naar Jezus leidt, en zijn voormalige collega, tekstschrijver Tim Rice, staan wat betreft het idee en de uitvoering lijnrecht tegenover elkaar. Rice zou Lloyd Webber gesmeekt hebben de tv-reeks niet te maken. “Jesus Christ Superstar heeft geen smakeloze reality-show nodig op televisie. Ik ben voorstander van de opvoering van de musical, maar vind het een slecht idee om de kijker via televoting te laten beslissen wie de rol van Jezus vertolkt,” liet Rice aan The Sun weten. Voor Lloyd Webber moet de rol gaan naar de beste kandidaat en als dat een vrouw is, is het maar zo.

De zoektocht naar Jezus start nog deze maand, de musical gaat in première in de Londense O2 Arena. En de mooiste kop in de Britse pers, met een verwijzing naar adelstand van Lloyd Webber: ‘Lord seeks Jesus on ITV’

http://goedgelovig.wordpress.com/2012/02/20/jezus-mag-best-een-vrouw-zijn/#more-28920?tw_p=twt

• holybol

waarom plaats je hier telkens van die onnozele bijdragen die ook nog van een andere website gejat zijn. Wil je hier echt over discussièren of sla je maar wat om je heen?

Tuurlijk was Jezus geen vrouw, God is bij uitstek mannelijk. Volgens mij is het niet zinvol om er verder over te discussieren.

• Frederik D

Wijze woorden, Oliebol. De christelijke goden zijn mannen. Vrouwelijke goden zijn heidense afgoden.

• keessie

Sietse je kan beter, kom niet aldoor met die onzin postings.

• Allen

Ik vrees dat deze nieuwe versie niet kan tippen aan het origineel.

Overigens wel aardig dat ze in deze versie de hoofdrol aan een vrouw gunnen,

maar of dat bij het publiek aanslaat?

groet,

Allen

• Allen

:S

God zij dank is dit een Startpagina prikbord!

Dus Sietse mag plaatsen wat past binnen de regels van dit prikbord.

Verder,

'' Dit is een gemodereerd forum. Je bericht zal pas zichtbaar worden, zodra deze is goedgekeurd door een moderator of beheerder. ''

Niet mee eens?

1, contact de moderator

2, Lees de topics van hen die iets plaatsen wat niet in jou straatje past niet.

3, of, verdwijn hier gewoon.

Allen.

• Sietse 45

Zal zeker niet bij het publiek aan slaan,

net zo min als je plaatst dat Jezus niet Gods zoon was maar een wonderbaarlijke Profeet.

Sytze

• Sietse 45

oliebol Schreef:

——————————————————-

> waarom plaats je hier telkens van die onnozele

> bijdragen die ook nog van een andere website gejat

> zijn. Wil je hier echt over discussièren of sla

> je maar wat om je heen?

>

> Tuurlijk was Jezus geen vrouw, God is bij uitstek

> mannelijk. Volgens mij is het niet zinvol om er

> verder over te discussieren.

Moet jij nodig benoemen kijk naar eigen onzin wat je allemaal plaatst,

is dat iets om serieus te nemen appelflap:D

• Sietse 45

keessie Schreef:

——————————————————-

> Sietse je kan beter, kom niet aldoor met die onzin

> postings.

keessie we leven in heel verschillende werelden man,

waar jij in leeft is voor mij onmogelijk daar pas ik niet tussen.

Zou daar dood ongelukkig worden zou je dat willen zien iemand

die tussen zo'n groep dood ongelukkig is?.

Komt van Goedgelovig.nl

Sytze

• CU

Lol.

Dan moet het “Onze Vader” herschreven worden.