Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Een van de bazuinen, het is later dan U denkt

• keessie

3.Lukas 21:25

En er zullen tekenen zijn in de zon, en maan, en sterren, en op de aarde benauwdheid der volken met twijfelmoedigheid, als de zee en watergolven groot geluid zullen geven;

Openbaring 8

8 En de tweede engel heeft gebazuind, en er werd iets als een grote berg, van vuur brandende, in de zee geworpen; en het derde deel der zee is bloed geworden.

9 En het derde deel der schepselen in de zee, die leven hadden, is gestorven; en het derde deel der schepen is vergaan.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=653407&r=1&tbl_archief=&

• theo

Het einde is nabij.

Als mensen waarde gaan hechten aan xandernieuws is het einde echt nabij.

ECHT nabij.

Jezus wist niet wanneer het einde zou zijn maar xandernieuws wel.

Bekeer u want anders zwaait er wat want het einde is nabij.

Xandernieuws wet dat, keessie weet dat en Boaz weet dat en DUS is het einde nabij.

Laat u bang maken/praten want het einde is nabij.

Al 2000 jaar natuurlijk maar NU is het einde ECHT nabij want xandernieuws en keessie weten dat en DUS is het einde nabij.

Vertrouw niet op God, want God is een verterend vuur maar vertrouw op xandernieuws want het einde is NU heel ECHT waar nabij.

Pas op. let op, bekeer je voor het te laat is want anders kom je na je aardse bestaan niet in de hemel maar in de hel want de duivel is machtiger dan God en het einde is NU nabij.

Twee zullen er opgenomen worden en een derde zal branden want het einde is NU nabij.

SMULLEN MAAR !!

Vertrouw niet, ik herhaal vertrouw NIET op God maar op xandernieuws en keesie.

Jezus is niet overwinnaar maar uiteindelijk zal de duivel machtiger blijken te zijn.

Die Jezus van de christenen heeft slechts half werk geleverd en heeft niks overwonnen, allemaal faluwekul.

Die Jezus heeft keesie ook niet geleerd om te debateren maar alleen maar geleerd neer te pleuren wat een ander voorkauwde en wat hem welgevallig is en wat hij graag met anderen wil delen.

Ga niet met keessie, ik herhaal ga NIET met keessie in discussie want wie oren heeft die hore en keessie heeft helaas niet de gave om een discussie aan te gaan enkel de gave om te horen wie wil horen wat xandernieuws te melden heeft..

Angst is het enige wat God wil, angst vrees ende beving.

Dit was brandhout, goedenavond.

• Frederik D

Wat zijn die tekenen in de zon, de maan en de sterren? En waarom worden de planeten overgeslagen?

Ik denk dat het veel vroeger is dan jij denkt.

• holybol

theo hoort tegenwoordig ook tot het kamp van de spotters, heeft ie zeker in de kerk geleerd. wat niet wil zeggen dat keessie nou zelf snapt wat hij zegt. welk einde is nabij, keessie? het ene uiteinde of het andere?

• Ellen-Josee

11 Gelukkig zijn jullie wanneer ze je omwille van mij uitschelden, vervolgen en van allerlei kwaad betichten. 12 Verheug je en juich, want je zult rijkelijk worden beloond in de hemel; zo immers vervolgden ze vóór jullie de profeten.

Belachelijk maken mag er wat mij betreft ook onder uitschelden vallen.

Ellen

• Richard II

> Het einde is nabij.

Natuurlijk kun je veel kritiek uitoefenen op gelovigen die van de daken schreeuwen dat het einde der tijden voor de deur staat of al begonnen is.

Maar het is wel door en door christelijk. Als je gelovig bent, dan geloof je in dat paniekverhaal.

Jezus had het veelvuldig over het einde der tijden. En anders Paulus wel, de voornaamste bedenker van het christendom;

Zijn brieven zijn ervan doordrenkt dat het einde der tijden ieder moment kan gebeuren.

En dan is er nog dat apocalyptische sluitstuk van de bijbel. Het laatste woord in het woord.

Daarom denk ik dat als Jezus en Paulus heden ten dage zouden hebben geleefd, zij heel veel op Xander en Keessie geleken zouden hebben.

Waarschijnlijk zouden zij een website hebben gehad, waarin zij voortdurend hameren op het gauw bekeren, voordat het te laat is.

Want degenen die hen niet geloven, verstaan de tekenen des tijds niet.

Zeg eens eerlijk, wat moet je anders opmaken uit bankencrises, Irak-oorlogen, Taliban, opwarming van de aarde en massale geloofsafval?

Jezus en Paulus waren gewoon onheilsprofeten. Wie wat anders vindt, tja, kan die zich eigenlijk wel christen noemen?

Wat moeten zulke mensen in de kerk?

Waar bid je nog voor als je toch niet in de eindtijd gelooft?

> Bekeer u want anders zwaait er wat want het einde is nabij.

Da's dus het christelijk geloof. Geloof of ik schiet. Precies zoals Jezus en Paulus het verkondigd hebben.

Wie beweert dat het wat anders is dan dat, misleidt de gelovigen én ongelovigen.

• holybol

het stoort mij dat je steeds weer kritiek op de bijbel hebt maar tegelijk als een kop zonder kip lult. Of als een varken zonder slurf. Waar preekt Paulus het einde der tijden… misschien wel in de bijbel die je in de Bruna hebt gekocht. Maar niet in de schrift.

Paulus preekt wel het einde van de aion dat bovendien geen paniekverhaal is maar juist een einde van alle voorafgaande ellende inluidt.

Zoals michiel al eens tegen je zei, we houden de discussie wel op nivo. Je mag van mij geloven dat Jezus een pedofiele Indiaan was maar kom wel met een goede onderbouwing en stop met na papegaaien van anderen die het ook weer na papegaaien van anderen.

• Allen

Inderdaad, zoals theo al zei,

brandhout.

ik voeg hier het volgende aan toe, geklets in de ruimte en bangmakerij.

plaats die onzin a.u.b. elders, vervuil dit bordje er niet mee keesje.

Allen.

• theo

Ik probeer de onzin op xander nieuws inderdaad belachelijk te maken.

Ik probeer de angst weg te nemen van mensen . De angst voor de meest gruwelijke dingen die volgens bepaalde uitleggers zeer terecht is want je komt in de hel als……

Als mensen het of liever HUN geloof als dwang brengen want anders kom je in de hel na je dood dan maak ik dat (misschien wel ten onrechte, dat zou ook zo maar kunnen) belachelijk.

Geloof is heilbrengend of hoort dat sowieso te zijn, is relatie hebben, is vertrouwen op God en niet geloof of ik schiet.

• theo

NEEN