Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbelse gedachten; een obstakel?

• Ellen-Josee

Goed stukje, ik herken er wel wat in.

Toch heb ik wel een vraag over het volgende, je schrijft:

“Niet door kracht noch door geweld maar door Mijn Geest zal het geschieden” zegt de HEERE der Heerscharen. In hoeverre iemand de Heilige Geest bezit kan dus afgelezen worden aan het wel of niet doen van hetgeen God (Jezus Christus in Zijn pré-existentie - Joh.1:1 / 8:58) geboden (=bekend gemaakt) heeft.

Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat de tekst uit Zacharia 4 te maken heeft met het kunnen aflezen van de heilige Geest aan het zich houden van de wettelijke geboden uit de Torá? Zoals het houden van de Shabbat.

• theo

Albert plaats zo nu en dan iets en zwijgt daarna.

Samuel schreef o.a. met de twee letters -zg- en vele aanhalingstekens achter zijn zinnetje vanwege zijn grote waardering voor mij ( of zou het toch minachting zijn??) : Citaat; Zodat iederéén weet waarom jij die akte mede ondertekent, jij bent immers de zg theoloog!!!!!!! Einde citaat.

Dan nog maar eens een keer: Ik krijg een stijve nek van het omhoogkijken naar jou.

Dan nog maar eens een keer: Dag Samuel.

• samuel

Wellicht moet je beeldscherm wat lager zetten, hoef je niet zo omhoog te staren!

Als je niet wil antwoorden, maar alleen maar de minachting, ik zal je eigen woord maar gebruiken, van een ander delen naar Albert toe, dan is dat nu wel duidelijk theo.

• Frederik D

Sorry maar wat jij schreef, hoort niet. We kennen niet de ins en outs en we weten niet of de praatjes wel ergens op steunen.

• samuel

Ja dat ben ik volkomen met je eens Frederik, maar dat is niet alleen het punt, het is minachting, iemand van minachting beschuldigen maar jezelf er vuil aan maken!!

• samuel

Als dat zo zou wezen, is het wellicht discutabel om hem enige achting te geven.

Maar als het alleen maar praatjes zijn, zo als er zovele hier worden rondgestrooid, dan kan je die minachting gewoon achterwege laten!

Dat is mijn persoonlijke mening voor wat deze telt.

• LeSage

Ook Ev. Albert munt uit in het niet communiceren.

Hoe kan zo iemand nu pretenderen evangelist te zijn?

• Ellen-Josee

Dat is ernstige kwaadsprekerij CU, wat mij betreft volkomen over de grens.

Ellen

• ¥ Lotje ¥

Heel het leven is een opstakel . Het niet begrijpen van alles bedoel ik er mee . Dus de zin:

Er zal nog heel wat water door de Jordaan stromen voordat deze discussie ophoudt. Is zo waar dan als het er staat