Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

SGP ziet Elfstedentocht op zondag niet zitten

• Sietse 45

SGP ziet Elfstedentocht op zondag niet zitten

Laatste update: 7 februari 2012 15:24 info .DEN HAAG - De zondag is terecht altijd ontzien als dag waarop de Elfstedentocht kan worden gehouden.

Foto: ANP Dat laat SGP-fractievoorzitter Kees van der Staaij desgevraagd weten aan NU.nl. Volgens hem komt er op zo'n dag zoveel bij kijken dat dit een belemmering vormt voor de zondagsrust.

Meteorologen verwachten dat, gezien de dooi begin volgende week, zondag de enige dag is waarop de tocht der tochten mogelijk gehouden kan worden.

.Fractievoorzitter van de ChristenUnie Arie Slob heeft eveneens een voorkeur voor een andere dag al vindt hij niet dat de Haagse politiek hier een mening over moet hebben.

“Allerlei mensen moeten gaan werken op zondag om dit mogelijk te kunnen maken”, aldus Slob.

Van der Staaij erkent dat de planning van de Elfstedentocht geen zaak is voor de parlementaire agenda in Den Haag. Wel past dit volgens hem niet binnen de overtuiging van de SGP dat de zondag bedoeld is als rustdag.

http://www.nu.nl/elfstedentocht/2735090/sgp-ziet-elfstedentocht-zondag-niet-zitten.html

© NU.nl/Lucas Benschop Print dit artikel

In sittend gat kin een bulte betinke.

Een zittend gat kan een hoop bedenken.

• perihelium

De 11-stedentocht is nog nooit gehouden op een Zondag. Naast de geloofsovertuiging om dit niet op een Zondag te organiseren is men afhankelijk van hulpverleningsinstanties (Ziekenhuizen,politie en leger etc) Door de week werken er meer mensen in een ziekenhuis dan in het weekend en voor de politie en het leger geldt hetzelfde. Daarnaast is men afhankelijk van de Koninklijke familie voor de prijsuitreiking. HM de Koningin of ZKH Prins Willem Alexander en ZKH Prinses Maxima komen echt niet opdraven voor een 11-stedentocht op Zondag. Als Koninginnedag op een Zondag valt wordt deze meestal op Maandag gehouden.

• Douce.

Terwijl ik er geen zin meer heb om mee te doen (gezien de grimmige sfeer hier en ook op Theologie), wil ik wel in deze topic reageren: volledig van de pot gerukt.

De Friese Elfsteden moet niet door een aantal fundamentalisten teniet gedaan worden.

Het is een groot vertoon van de Nederlandse Cultuur, heerlijk.

Kom op Sietse, Friesland enz….!!

Douce

• Boris

Het bestuur van de tocht laat zich echt niet beïnvloeden door een paar geflipte christenfundamentalisten.

En van de hulpverleningsinstanties worden waarschijnlijk alle verloven ingetrokken.

http://www.ad.nl/ad/nl/9444/De-Elfstedentocht/article/detail/3162420/2012/02/07/Friese-politie-waarschuwt-voor-verlof.dhtml

En Willem-Alexander is vandaag al gespot in Leeuwarden dus wanneer de tocht zondag doorgaat dan zal hij er echt wel bijzijn. Misschien zelfs wel rijden.

http://www.ad.nl/ad/nl/9444/De-Elfstedentocht/article/detail/3162704/2012/02/07/Auto-kroonprins-gespot-in-Leeuwarden.dhtml

• Boris

Juist!

• Allen

Erg belangrijk wat de SGP ervan vind zeg:S

We leven gelukkig niet meer in de middeleeuwen.

SCHAATSEN, EN GAAN MET DIE BANAAN, SYTSE

LEVE FRIESLAND EN DE FRIEZEN.

Allen.

• theo

Tsjong jong jonge.

Natuurlijk mag de tocht op zondag niet plaatsvinden, althans niet komende zondag want ik mag zondagmorgen preken in een kerk die aan de oever staat aan een water uh ijs waarlangs gereden gaat worden.

Smiddags mag ik voorgaan in een kerk die op 5 kilometer afstand staat van de elfstedenroute.

Hoeveel mensen zouden we in de kerk kunnen verwachten denk je.

Stemt u allen op SGP..DEZE WEEK NOG !!!

(Ik durf natuurlijk niet op te merken dat de kerkgangers die dan niet gaan komen natuurlijk allemaal nepgelovigen zijn, die stellen schaatskijkplezier boven God en dat kan vanzelfsprekend nooit goed zijn)

theo

• Ellen-Josee

perihelium Schreef:

——————————————————-

> De 11-stedentocht is nog nooit gehouden op een

> Zondag. Naast de geloofsovertuiging om dit niet op

> een Zondag te organiseren is men afhankelijk van

> hulpverleningsinstanties (Ziekenhuizen,politie en

> leger etc) Door de week werken er meer mensen in

> een ziekenhuis dan in het weekend en voor de

> politie en het leger geldt hetzelfde.

Dan zijn ze mooi in het weekend vrij om geheel vrijwillig aan zoiets fantastisch mee te werken.

Daarnaast is

> men afhankelijk van de Koninklijke familie voor de

> prijsuitreiking. HM de Koningin of ZKH Prins

> Willem Alexander en ZKH Prinses Maxima komen echt

> niet opdraven voor een 11-stedentocht op Zondag.

> Als Koninginnedag op een Zondag valt wordt deze

> meestal op Maandag gehouden.

Oké maar ik heb begrepen dat Prins Willem-Alexander vandaag in Leeuwarden geweest is :D

• Ellen-Josee

Boris Schreef:

——————————————————-

> Het bestuur van de tocht laat zich echt niet

> beïnvloeden door een paar geflipte

> christenfundamentalisten.

>

> En van de hulpverleningsinstanties worden

> waarschijnlijk alle verloven ingetrokken.

>

> http://www.ad.nl/ad/nl/9444/De-Elfstedentocht/arti

> cle/detail/3162420/2012/02/07/Friese-politie-waars

> chuwt-voor-verlof.dhtml

>

> En Willem-Alexander is vandaag al gespot in

> Leeuwarden dus wanneer de tocht zondag doorgaat

> dan zal hij er echt wel bijzijn. Misschien zelfs

> wel rijden.

>

> http://www.ad.nl/ad/nl/9444/De-Elfstedentocht/arti

> cle/detail/3162704/2012/02/07/Auto-kroonprins-gesp

> ot-in-Leeuwarden.dhtml

Hm ik schreef ongeveer hetzelfde, had die van jou nog niet gezien… ;)

• Ellen-Josee

Volgens mij vindt God het helemaal niet erg hoor, dat de 11 stedentocht op zondag gereden wordt.

Ik doe ook wel eens iets actiefs op zondag, afgelopen zondag nog een wandeling gemaakt door een kerstplaatje…

Het is toch heerlijk, dat er in een moeilijke wereld ook nog fijne en vreugdevolle gebeurtenissen zijn!