Eliyahu, ik heb je vaak zien schrijven dat Jesjoea niet de Mashiach kan zijn omdat hij niet met olie is gezalfd, sta je daar nog steeds achter ?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlProbeer Eliyahu maar weer eens te overtuigen Florin.
Als je goed je best doet krijg je vast gelijk.
Je moet wel gelijk krijgen natuurlijk, ten eerste om je eigen gelijk omdat dat vreselijk belangrijk is voor je en ten tweede omdat E. anders in de hel komt na zijn aards bestaan want hij heeft Jezus niet als Messias aangenomen. Inderdaad in die volgorde want jouw gelijk is natuurlijk belangrijker dan de eeuwige straf van God in de hel.
Net als de 6 miljoen joden die de hel van een concentratiekamp niet overleefden en na hun martelingen op aarde nooitophoudend nu in de hel zitten.
OF Eliyahu krijgt gelijk natuurlijk.
Of jij.
Over 3 jaar
of over 30 jaar.
Of nooit.
In de eerste de beste link die ik tegenkom en aanklik op google, staan al heldere zaken over ‘'zalven’'.
http://www.ruach-christengemeente.nl/zalfolie.html
“En tot de Israëlieten zult gij spreken: Dit is voor Mij een heilige zalfolie van geslacht tot geslacht. Op het lichaam van een mens zal zij niet uitgegoten worden, en volgens deze bereidingswijze moogt gij niets soortgelijks maken: zij is iets heiligs, heilig zal zij u zijn. De man die iets soortgelijks zal bereiden en iets daarvan op een onbevoegde laat komen, zal uit zijn volksgenoten uitgeroeid worden.”
( Exodus 30 :31-33)
In de Bijbel werd het zalven met olie toegepast als een teken van “apart gezet” te zijn voor God. Ook wordt het in verband gebracht met het bezegeld zijn met de Heilige Geest.
Mirre staat voor:
lijden in liefde en gehoorzaamheid tot in de dood, opofferen.
Kaneel staat voor:
Vurig van hart, heilige jaloersheid voor de eer van God, echtheid.
Kalmoes staat voor:
oprechtheid, recht staan, heilg en rechtvaardig, standvastigheid.
Kassie staat voor:
eer geven aan, buigen, onderwerpen, nederigheid
Het essentiele element: DE OLIJFOLIE
- Symbool van de Heilige Geest
Dit betekent dat alleen het volk van God (uit de Joden en heidenen), zij die in Christus Jezus zijn, oftewel de Geest van God hebben.
Rom. 8:9 - Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.
De vraag voor u is dan; bent u gedoopt in Geest en vuur!
Matt. 3:11 - Ik doop u met water tot bekering, maar Hij, die na mij komt, is sterker dan ik; ik ben niet waardig Hem zijn schoenen na te dragen; die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur.
Galaten 4:6 - En dat gij zonen zijt - God heeft de Geest zijns Zoons uitgezonden in onze harten.
2 Cor 1:22 - Hij nu, die ons met u bevestigt in de Gezalfde en ons heeft gezalft, is God.
En in dit licht is de Mirre bij de –geboorte van Christus– al veelzeggend. En later de Geest neer dalend op de Christus, als heilig op heilig, is helemaal iets uit God; van Hem tot Hem..
Florin Schreef:
——————————————————-
> Eliyahu, ik heb je vaak zien schrijven dat Jesjoea
> niet de Mashiach kan zijn omdat hij niet met olie
> is gezalfd, sta je daar nog steeds achter ?
Bs'd
Ja. Zijn voeten waren een keer gezalfd met mirre door een publieke vrouw, maar dat betekent natuurlijk niks. Een joodse koning werd door een profeet en/of priester gezalfd tot koning, en niet door een zondige vrouw die mirre op zijn voeten smeerde.
En zoals hij zelf zegd: “Met olie hebt gij mijn hoofd niet gezalfd” Luk 7:46, dus hij was geen gezalfde, hij was geen messias.
Eliyahu Schreef:
——————————————————-
> Bs'd
>
> Ja. Zijn voeten waren een keer gezalfd met mirre
> door een publieke vrouw, maar dat betekent
> natuurlijk niks. Een joodse koning werd door
> een profeet en/of priester gezalfd tot koning, en
> niet door een zondige vrouw die mirre op zijn
> voeten smeerde.
>
> En zoals hij zelf zegd: "Met olie hebt gij mijn
> hoofd niet gezalfd" Luk 7:46, dus hij was geen
> gezalfde, hij was geen messias.
Ik dacht al wel dat jij geloofde dat iemand pas een gezalfde is als hij door een priester en/of profeet met olie wordt overgoten. Maar aan jouw verhaal hapert er heel veel en ik zal je vertellen waarom.
De patriarchen worden in Psalm 105:15 ‘gezalfden’ genoemd, in ‘t Hebreeuws staat er ’אל־תגעו במשיחי' . Waar staat in de Tora dat zij met olie zijn gezalfd door een profeet en/of door een priester ?
Florin
Oh ja, wat dat betreft zijn er voorbeelden genoeg:
Psalm 2
4 Die in den hemel woont, zal lachen; de Heere zal hen bespotten.
5 Dan zal Hij tot hen spreken in Zijn toorn, en in Zijn grimmigheid zal Hij hen verschrikken.
6 Ik toch heb Mijn Koning gezalfd over Sion, den berg Mijner heiligheid.
Psalm 23
Gij zalft mijn hoofd met olie,
mijn beker vloeit over.
Psalm 92
11 U geeft mij de kracht van een wilde stier,
met pure olie ben ik overgoten.
Het gaat hier over een zalving die meteen van God komt en niet persé van een profeet of priester.
Florin Schreef:
——————————————————-
> Eliyahu Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > Bs'd
> >
> > Ja. Zijn voeten waren een keer gezalfd met
> mirre
> > door een publieke vrouw, maar dat betekent
> > natuurlijk niks. Een joodse koning werd door
> > een profeet en/of priester gezalfd tot koning,
> en
> > niet door een zondige vrouw die mirre op zijn
> > voeten smeerde.
> >
> > En zoals hij zelf zegd: "Met olie hebt gij
> mijn
> > hoofd niet gezalfd" Luk 7:46, dus hij was geen
> > gezalfde, hij was geen messias.
>
> Ik dacht al wel dat jij geloofde dat iemand pas
> een gezalfde is als hij door een priester en/of
> profeet met olie wordt overgoten. Maar aan jouw
> verhaal hapert er heel veel en ik zal je vertellen
> waarom.
>
> De patriarchen worden in Psalm 105:15 ‘gezalfden’
> genoemd, in ‘t Hebreeuws staat er ’אל־תגעו
> במשיחי' . Waar staat in de Tora dat zij met
> olie zijn gezalfd door een profeet en/of door een
> priester ?
>
> Florin
Bs'd
http://theologie.startpagina.nl/prikbord/read.php?1652,15109012
Eliyahu Schreef:
——————————————————-
> Bs'd
>
>
> http://theologie.startpagina.nl/prikbord/read.php?
> 1652,15109012
Komt er nog een antwoord op mijn vraag Eliyahu ? Op deze namelijk :
Maar aan jouw verhaal hapert er heel veel en ik zal je vertellen waarom.
De patriarchen worden in Psalm 105:15 ‘gezalfden’ genoemd, in ‘t Hebreeuws staat er ’אל־תגעו במשיחי' . Waar staat in de Tora dat zij met olie zijn gezalfd door een profeet en/of door een priester ?
Florin
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?