Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wederkomst

• baldu

De wederkomst van de Christus, is al gebeurd

Hij toont zich immers aan de machte-lozen

alleen zij, kunnen Hem zien, op de wolken

Baldu

• samuel

Een wederkomst zo als jij Hem voorspiegelt zou beteken dat je de Here Jezus de Christus eerst had, en dat Hij je dan weer verlaten heeft om later weer eens naar je terug te keren!

Klopt Bijbels niet zo, dat leert het Nieuw Testament ons niet, maar dit wel.

19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb. 20 En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld. Matt. 28

9 Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe. 10 Indien Christus in u is, dan is wel het lichaam dood vanwege de zonde, maar de geest is leven vanwege de gerechtigheid. 11 En indien de Geest van Hem, die Jezus uit de doden heeft opgewekt, in u woont, dan zal Hij, die Christus Jezus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door zijn Geest, die in u woont. Rom. 8

De komst des Heren

13 Doch wij willen u niet onkundig laten, broeders, wat betreft hen, die ontslapen, opdat gij niet bedroefd zijt, zoals de andere (mensen), die geen hoop hebben. 14 Want indien wij geloven, dat Jezus gestorven en opgestaan is, zal God ook zó hen, die ontslapen zijn, door Jezus wederbrengen met Hem.

15 Want dit zeggen wij u met een woord des Heren: wij, levenden, die achterblijven tot de komst des Heren, zullen in geen geval de ontslapenen voorgaan, 16 want de Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; 17 daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen.

18 Vermaant elkander dus met deze woorden.

1 Tes. 4

Het gaat er nu dus om het geestelijke van het fysieke te kunnen onderscheiden!

Jezus de Christus keert dus weer als Mensenzoon terug naar de aarde, fysiek, de wederkomst.

• eenzame man

gevaarlijke gnostiek

• LeSage

samuel Schreef:

——————————————————-

> Een wederkomst zo als jij Hem voorspiegelt zou

> beteken dat je de Here Jezus de Christus eerst

> had, en dat Hij je dan weer verlaten heeft om

> later weer eens naar je terug te keren!

> Klopt Bijbels niet zo, dat leert het Nieuw

> Testament ons niet, maar dit wel.

>

Hand 1,11

…die ook zeiden: Galileese mannen, wat staat gij daar en ziet op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen.

• LeSage

Een mooie gedachte, Baldu.

Maar op deze manier de profetie van de wederkomst uitleggen, vind ik vooral een uiting van het wel moeten vergeestelijken, omdat we weten dat de letterlijke uitleg niet klopt. de vergeestelijking ontstaat daardoor uit de spagaat van aan de ene kant het vastzitten aan de onfeilbaarheid van de bijbel en aan de andere kant het niet uitkomen van de letterlijke versie.

Anders gezegd: als de profetie uit Hand 1,11

(…..die ook zeiden: Galileese mannen, wat staat gij daar en ziet op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen….) bedoeld was voor machtelozen, wat moeten we dan aan met de profetie die stelt dat ieder hem zal zien, ook zij die hem hebben doorstoken?

• Stefan

Ik heb Uw Naam geopenbaard aan de mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt.

Zij waren Uwe,

en Gij hebt ze Mij gegeven;

en zij hebben Uw woord bewaard.

Nu hebben zij bekend, dat alles, wat Gij Mij gegeven hebt, van U is.

Want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze ontvangen, en zij hebben waarlijk bekend, dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd, dat Gij Mij gezonden hebt.

Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor hen, die Gij Mij gegegeven hebt, want zij zijn Uwe.

En al het Mijne is Uwe, en het Uwe is Mijne; en Ik ben in hen verheerlijkt.

Deze tekst; ‘'Zij waren Uwe’' in relatie met het; ‘'Je zonden zijn je vergeven’' duidt op Wie spreekt en ontvangt.

Het is alles een taal van de Zoon, en over de verloren Zoon. Het bekennen van de Zoon, als gezondene van God en daarmee van God ontvangen, is het weerzien van Hem. Zij waren Uwe..

• keessie

Slap oosters geneuzel Baldu laat je niet meeslepen.

Openbaring 1

7 Ziet, Hij komt met de wolken en alle oog zal Hem zien, ook degenen, die Hem doorstoken hebben; en alle geslachten der aarde zullen over Hem rouw bedrijven; ja, amen.

8 Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde, zegt de Heere, Die is, en Die was, en Die komen zal, de Almachtige.

• Ellen-Josee

keessie Schreef:

——————————————————-

> Slap oosters geneuzel Baldu laat je niet

> meeslepen.

>

> Openbaring 1

>

> 7 Ziet, Hij komt met de wolken en alle oog zal Hem

> zien, ook degenen, die Hem doorstoken hebben; en

> alle geslachten der aarde zullen over Hem rouw

> bedrijven; ja, amen.

> 8 Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het

> Einde, zegt de Heere, Die is, en Die was, en Die

> komen zal, de Almachtige.

Amen!

Maranata!

• theo

Wel, als ik om me heen beluister dat zo ontzettend veel mensen God en/of Jezus ervaarden/ervaren in hun leven dan heeft Baldu natuurlijk wel een punt.

Dat je aanhaalt dat ALLE oog Hem zal zien doet mij natuurlijk weer goed.

• Stefan

..en Gij hebt ze Mij gegeven;

en zij hebben Uw woord bewaard.