Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Orthodoxe Joden bekogelen vrouw met stenen

• Sietse 45

Orthodoxe Joden bekogelen vrouw met stenen

Laatste update: 25 januari 2012 14:03 info

Bekijk op de kaart .JERUZALEM - In Israël is opnieuw ophef ontstaan over het gedrag van ultraorthodoxe Joden. Zij bekogelden een vrouw met stenen, omdat zij westers gekleed was.

Foto: AFP De vrouw was bang dat de mannen haar in brand zouden te steken.

Dat heeft de krant Haaretz woensdag gemeld. Het incident gebeurde dinsdag in Beit Shemesh ten westen van Jeruzalem, een bolwerk van ultraorthodoxen die campagne voeren tegen ‘'onbescheiden kleding’'.

De mannen sprongen op de auto van de vrouw, sloegen ruiten stuk, gooiden bleekwater naar binnen en staken alle banden lek. Toen de vrouw probeerde te vluchten, gooiden zij met stenen.

Lichtgewond

De 27-jarige Natali Mashiah raakte lichtgewond aan haar hoofd. Zij werd achtervolgd door een menigte, toen de politie haar kwam ontzetten. Die heeft vijf arrestaties verricht.

Beit Shemesh kwam in december al in het nieuws. Toen bespuugde een ultraorthodoxe jood een 8-jarig meisje die volgens hem niet passend gekleed was.

Ultraorthodoxe joden proberen hun stempel te drukken op het openbare leven in Israël.

http://www.nu.nl/buitenland/2723936/orthodoxe-joden-bekogelen-vrouw-met-stenen.html

• Ellen-Josee

Nou troost je, als de Israelische politie arrestaties verricht bij dergelijke lui dan doen ze dat ultra hardhandig. Neem maar van mij aan dat die kerels helemaal in mekaar getremt zijn, net zoals wie er bij gingen staan te kijken, of toevallig langskwamen. Ik weet het van een ervaringsdeskundige die ook eens toevallig net de straat uitkwam lopen met zijn bontmuts op. Zeggen dat je niet meedeed helpt niets, want politie gaat er vanuit dat een ultra-orthodoxe jood staat te liegen om zijn geloof te rechtvaardigen.

Wat ik er verder van weet is het in die wijk zo saai (ze hebben geen tv of pc) dat ze uit pure verveling gaan rellen. Vaak hebben ze daar een rel en hebben de moslims elders aan de andere kant van de berg een rel.

Er woonde daar een vent die had een drukkerijtje want omdat ze niets via de media vernemen werd het dan op posters in de wijk gehangen. Hij was zelf ook orthodox en leefde ook in zo'n krot en zijn vrouw had wel honderd kinderen gebaard, tenminste het was niet meer bij te houden. Maar op een gegeven moment had hij een conflictje met zijn buurtgenoten en toen moest hij zijn eigen doodvonnis op een pamfletje drukken. Hij had daar overigens een heidens plezier in om daar nog weer wat aan te verdienen. (ze hadden blijkbaar toch geen andere drukker, dus hij leeft nog steeds)

Maar misschien een leuke vakantie bestemming - wel een harnas aantrekken :D

• Sietse 45

Hier in deze wijk is het rustig:D

• Frederik D

Deze joden kennen blijkbaar niet het gebod: laat elkaar met rust.

Ondertussen hoeven ze niet het leger in en worden ze door de staat onderhouden. Maar toch zijn ze tegen de staat Israël.

• Sietse 45

Dat land kan nog zo'n bijbelse betekenis hebben maar ik zou me alle beroerdst voelen volgens mij.

• Ellen-Josee

Nu, dat zou best mogelijk zijn hoor Sietse.

Ik heb voorlopig ook geen behoefte. Liever ga ik naar Barcelona de cultuur opsnuiven zoals van de architectuur van Gaudi genieten.

;)

• Florin

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Deze joden kennen blijkbaar niet het gebod: laat

> elkaar met rust.

>

> Ondertussen hoeven ze niet het leger in en worden

> ze door de staat onderhouden. Maar toch zijn ze

> tegen de staat Israël.

Helemaal mee eens met wat je boven schrijft !

Florin

• Sietse 45

Het is daar echt een hele kromme wereld, en dat is zogenaamd Gods volk?

Kan me er niks bij voorstellen mocht Hij toch echt bestaan dan heeft hij dat zooitje al lang laten vallen.

• Eliyahu

*Sietse 45* Schreef:

——————————————————-

> Dat land kan nog zo'n bijbelse betekenis hebben

> maar ik zou me alle beroerdst voelen volgens mij.

Bs'd

Als je je als vrouw gewoon zedig kleedt en er niet als een hoer bij gaat lopen in die wijken van de zware broeders is er niks aan de hand.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Deze joden kennen blijkbaar niet het gebod: laat

> elkaar met rust.

Bs'd

Waar staat dat gebod?

> Ondertussen hoeven ze niet het leger in en worden

> ze door de staat onderhouden. Maar toch zijn ze

> tegen de staat Israël.

Is het niet fantastisch?? :))