Tjonge jonge jonge, het is toch zo duidelijk dat de psalmist in figuurlijke taal sprak, maar niet voor Elia de TK, die ziet ze weer eens vliegen.
Bah !
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlJe citeert in het wilde weg en begrijpt niet wat de schrijver bedoelt. Je weet niet op welke discussie hij doelt. De schrijver is gewoon honderd procent evolutionist. Je maakt jezelf bespottelijk door een evolutionist voor je creationistisch wagentje te spannen.
Je panpsychisme is zo mogelijk nog grotere onzin. Waar zit de geest van een cactus? In zijn wortelen of in zijn stekels? En hoe was je laatste gesprekje met je gerania?
Bewustzijn is gradueel. Er zijn allerlei gradaties tussen geen bewustzijn en ons bewustzijn. En de meeste dingen hebben geen bewustzijn. En vaak zijn mensen maar half bewust. En als ze diep slapen, zijn ze helemaal bewusteloos.
Jouw panpsychisme ontkent dat gradualisme en is derhalve lariekoek.
En als alles een bewustzijn heeft, dan kan alles lijden en dan mag je niet alleen geen dieren eten maar ook geen groenvoer. Wie eet, berokkent leed.
Overigens is jouw panpsychisme niets meer dan een slappe variant van het aloude animisme, de oergodsdienst van de mensheid.
Al met al is jouw panpsychisme een regressie naar het Stenen Tijdperk en aldus een bewijs dat het evolutionisme waar is.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Je citeert in het wilde weg en begrijpt niet wat
> de schrijver bedoelt. Je weet niet op welke
> discussie hij doelt. De schrijver is gewoon
> honderd procent evolutionist.
Bs'd
Ja en? Wie zegt van niet dan?
> Je maakt jezelf
> bespottelijk door een evolutionist voor je
> creationistisch wagentje te spannen.
Nee hoor, ik heb juist een keihard onweerlegbaar argument door te laten zien dat een hoogwaardige evo gewoon toegeeft dat het publiek bewust is voorgelegen over het fossielenverslag.
Zoals het nu nog voorgelogen wordt over de evolutiehypothese.
> Je panpsychisme is zo mogelijk nog grotere onzin.
Ik heb het dan ook niet over panpsychisme, dat maak jij er weer van, want als je geen weerwoord hebt dan ga je maar een stroman aanvallen, in dit geval het panpsychisme.
Het enige wat ik zeg is dat ook nu Discovery een experiment heeft laten zien wat keihard aantoont dat planten niet alleen bewustzijn hebben, maar ook de gedachten van mensen kunnen lezen.
> Waar zit de geest van een cactus? In zijn wortelen
> of in zijn stekels?
Precies, daar zit 'm het venijn. Een plant heeft geen centraal zenuwstelsel, geen hersens, en toch bewustzijn.
Hoe dat te verklaren?
En met deze feiten gaat jouw stelling: “We are our brain” dus volledig vierkant het raam uit.
Ik snap dat je tegenspartelt, want de ook de evotheorie is hier niet tegen opgewassen, maar aangezien ook Discovery dit wereldkundig aan het maken is, kan het niet langer onder het tapijt geveegd worden.
> En hoe was je laatste
> gesprekje met je gerania?
Prima, ze praten alleen niet terug.
> Bewustzijn is gradueel. Er zijn allerlei gradaties
> tussen geen bewustzijn en ons bewustzijn. En de
> meeste dingen hebben geen bewustzijn. En vaak zijn
> mensen maar half bewust. En als ze diep slapen,
> zijn ze helemaal bewusteloos.
En wat wou je daar nou mee zeggen?
> Jouw panpsychisme ontkent dat gradualisme en is
> derhalve lariekoek.
Ik verkondig geen panpsychisme, en derhalve is ook deze opmerking van jouw lariekoek.
> En als alles een bewustzijn heeft, dan kan alles
> lijden en dan mag je niet alleen geen dieren eten
> maar ook geen groenvoer. Wie eet, berokkent leed.
Geen mens, ook ik niet, zal ontkennen dat dieren bewustzijn hebben, maar ik eet zonder problemen vlees. (alleen kosher)
> Overigens is jouw panpsychisme
Nog meer lariekoek over panpsychisme geknipt.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Je bent een ware morosoof.
>
> Zie:
>
> http://nl.wikipedia.org/wiki/Morosofie
>
> Je gaat dwars tegen de kern van de wetenschap in.
Bs'd
Jij negeert de nieuwste ontdekkingen van wetenschap omdat ze tegen jouw wereldbeeld ingaan. Dus wie is hier nou de morosoof??
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?