Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Demolition Man

• LeSage

Math 5:9

5 Zalig de zachtmoedigen,

want zij zullen de aarde beërven.

DEMOLITION MAN, een film die vanavond om 8:30 te zien is op Veronica

Waar gaat die over?

1996, L.A. Een psychotische crimineel heeft 30 mensen gegijzeld in een met explosieven gevuld gebouw. Een niets en niemand ontziende smeris die ‘demolition man’ wordt genoemd gaat achter hem aan en laat een spoor van explosies achter. Beide worden ingevroren als strafmaatregel. In 2032 weet de crimineel te ontsnappen en komt in een vredelievende maatschappij die zich geen raad weet met dit type crimineel. De agent wordt op hem losgelaten omdat hij de enige is die hem aankan.

Op de nieuwe aarde zullen alleen maar zachtmoedigen wonen.

Totdat een van die zachtmoedigen erachter komt dat je er voordeel uit kunt halen om net iets minder zachtmoedig te zijn dan de rest.

En dan begint de ellende dus weer van vore af aan……..??

• Frans

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Op de nieuwe aarde zullen alleen maar zachtmoedigen wonen.

> Totdat een van die zachtmoedigen erachter komt dat je er voordeel uit kunt halen om net iets minder zachtmoedig te zijn dan de rest.

> En dan begint de ellende dus weer van vore af aan……..??

Geweldig hoor, Is het jouw ongeloof of wil je zo graag medestanders die graag negatief zijn?

Ik heb je anders gekend, jammer dat dit alles is wat er nog rest.

• LeSage

Hmm

Wat ik nu wil is een discussie over of er inderdaad ooit zo'n soort nieuwe aarde zal zijn waarop ieder zachtmoedig is…….of niet, en wat het dan wél zal zijn.

Gelovig of ongelovig zijn is niet zo interessant. Het is belangrijk om eerlijk te zijn Frans. Ook naar onszelf.

• theo

Nee hoor, we..WIJ..jij en ik en alle andere mensen met moed hoop en vertrouwen dienen zachtmoedig te zijn om er aan me te werken dat de leeuw en het lammetje samen vredig naast elkaar liggen zodat een kind ze kan hoeden.

Mensen zonder hoop en moed en vertrouwen kunnen dat niet, die zeggen b.v: “”Wordt niks en het is allemaal klo te - of- WAT ZEUR JE NOU !! “” .

Egoisten WILLEN dat niet omdat ze bang zijn hun gezicht en aanzien en/of macht te verliezen.

Dus niet: Stil maar wacht maar alles wordt nieuw–ook niet moedeloos en krachteloos met de armen over elkaar afwachten met niksdoen op die nieuwe hemel en die nieuwe aarde maar de handen uit de mouwen en er aan werken.

• LeSage

hmmm…. soms denk ik wel eens dat het ‘werken aan’ eigenlijk het Koninkrijk is.

Maar wát als het Koninkrijk werkelijk gerealiseerd is?

Haten wij het kwaad niet omdat we weten hoe verderfelijk het kwaad is, en werken we niet juist aan het goede en de liefde onder elkaar omdat we weten hoe heilzaam goedeid en liefde zijn?

Gesteld dat we in een samenleving leven waarin die “kennis” ontbreekt maar liefde en goedheid je met de paplepel worden ingegoten en het kwaad je onbekend is omdat het verre van je wordt gehouden?

Hoe zal de nieuwe aarde er konkreet uitzien, Theo?

• Frans

Ik kan je eerlijkheid, het uiten van hoe jij het ervaart bewonderen, daar heb ik geen probleem mee. Wat pijn doet is dat dit soort gedachten zich nu in je hoofd afspelen.

• Douce.

Tja, ik kijk al weinig tv, laat staan dit soort films, waar je zogenaamd iets van zou kunnen leren. Idioterie leer je niets van.

Het goede overwint het kwade, niet andersom.

Douce

• theo

Zolang die nieuwe aarde er nie is…gewoon doen wat we moeten doen.

Waarom zou je willen weten hoe het is in de hemel ne ons aards bestaan. De bijbel vertelt ons er niks over behalve een paar visoenen met veel beeldspraak.

Waarom wil je exact weten hoe de nieuwe aarde eruit zal gaan zien? Het weinige wat we erover weten zijn een paar bijbelteksten over leeuw en lammetje en een kind als herder daarbij en dat er geen tranen zullen zijn.

We mogen dromen ,we mogen visioenen hebben, we moeten dat zelfs doen …maar inmiddels leven we hier en nu en moeten we ons maar inspannen om het hier en nu op Gods koninkrijk te laten lijken, verwoede pogingen doen daartoe !!

• Allen

- Op de nieuwe aarde zullen alleen maar zachtmoedigen wonen.

- Totdat een van die zachtmoedigen erachter komt dat je er voordeel uit kunt halen om net iets minder zachtmoedig te zijn dan de rest.

- En dan begint de ellende dus weer van vore af aan……..??

Het zou mij niet verbazen dat het zo zal gaan, we zijn en blijven mensen, belust op macht, zeggenschap over de ander dat willen we, bewust of onbewust.

Maar, dan kunnen we die nieuwe aarde inderdaad net zo goed achterwege laten, en op deze aarde gewoon verder gaan waar we mee bezig zijn,

namelijk, zeggenschap en macht over de ander proberen te krijgen.

Overigens, als ik sommigen op dit bordje moet geloven komen alleen zij die de ‘'rechte leer aanhangen’' (de leer die zij aanhangen natuurlijk),

op de nieuwe aarde terecht, de rest is het haasje, zij hebben gelijk zeggen ze dus waarom zullen wij ons druk maken?

Allen.

• 'en passant'

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Math 5:9

> 5 Zalig de zachtmoedigen,

> want zij zullen de aarde beërven.

>

> DEMOLITION MAN, een film die vanavond om 8:30 te

> zien is op Veronica

> Waar gaat die over?

> 1996, L.A. Een psychotische crimineel heeft 30

> mensen gegijzeld in een met explosieven gevuld

> gebouw. Een niets en niemand ontziende smeris die

> ‘demolition man’ wordt genoemd gaat achter hem aan

> en laat een spoor van explosies achter. Beide

> worden ingevroren als strafmaatregel. In 2032 weet

> de crimineel te ontsnappen en komt in een

> vredelievende maatschappij die zich geen raad weet

> met dit type crimineel. De agent wordt op hem

> losgelaten omdat hij de enige is die hem aankan.

>

> Op de nieuwe aarde zullen alleen maar

> zachtmoedigen wonen.

> Totdat een van die zachtmoedigen erachter komt dat

> je er voordeel uit kunt halen om net iets minder

> zachtmoedig te zijn dan de rest.

> En dan begint de ellende dus weer van vore af

> aan……..??

ja, tot de mens helemaal bevrijd wordt van de boeien van de materie,tot de Geest in allen zal opstaan en een nieuw octaaf in Evolutie kan beginnen.We zijn nog niet aan het einde van deze octaaf, de dualiteit zal nog niet opgeheven worden,maar de verbinding zal hersteld worden met de Ziel.

Aan het einde van deze cyclus wordt slechts een sluier weggetrokken en wordt een nieuwe trede beklommen,als je het zo kan stellen.

De mensheid komt niet aan zijn einde, helemaal niet, zij zal wel veranderen van aangezicht, alsook de aarde.

Marith