Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Eindtijd?

• Frans

Ik laat me niet gek maken door de zogenaamde eindtijd voor alle duidelijkheid.

Wat wel bezig is, dat is de eindtijd voor dit medium. Zo kan het niet langer bestaan, ik denk dat de meesten het daar wel mee eens zijn. Iemand voorstellen om er iets aan te doen ?

• Gonnie

Volgens mij zijn er voorstellen ook wel gedaan, maar ik geloof dat daar geen gehoor aan is gegeven ,of ik heb dat gemist.

• Florin

Frans Schreef:

——————————————————-

> Ik laat me niet gek maken door de zogenaamde

> eindtijd voor alle duidelijkheid.

Hoi Frans, waarom is de eindtijd volgens jou een zogenaamde zaak ?

Hoe kijk jij bijvoorbeeld tegen Mattheus 24 en het Boek Openbaring aan ?

Florin

• 'en passant'

Frans Schreef:

——————————————————-

>

> Wat wel bezig is, dat is de eindtijd voor dit

> medium. Zo kan het niet langer bestaan, ik denk

> dat de meesten het daar wel mee eens zijn. Iemand

> voorstellen om er iets aan te doen ?

Nee, je moet je niet laten gek maken Frans, je zou je moeten verheugen.

De mensheid wordt niet verwoest, alleen zal er een bewustzijnsverschuiving plaatsvinden die nu al bezig is.

En misschien is het niet vreemd dat dit het einde wordt voor dit prikbord, het hoort bij het oude, het oude denken waar men zich zo hardnekkig aan vasthoudt.

Straks komt de ontgoocheling of de verwondering….in overeenstemming waar men zich naar richt…..

Komt men hier een stap nader tot elkaar? Helemaal niet, want elkeen houdt vast aan het gekende en koestert zich erin.

Slogans als “ik heb mijn naaste lief als mezelf” zijn loze woorden. Iedereen heeft zichzelf nog steeds heel erg lief, de naaste wordt gezien als de ander, de vreemde . Hij/zij is altijd fout, heeft foute ideeën en doet foute handelingen wanneer dit niet strookt met onze eigen denkbeelden. Worden we ‘gekwetst’ dan ligt de oorzaak bij de ander.

De balk en de splinter….wanneer wordt eens uitsluitend de eigen balk gezien zodat de splinter oplost in het oog van de naaste?

Dus…dit prikbord is inderdaad ten dode opgeschreven zolang dit de heersende wet is.

Je stelde dus een zeer treffende vraag :)

Marith

• theo

Frans Schreef:

——————————————————-

>

> Wat wel bezig is, dat is de eindtijd voor dit

> medium. Zo kan het niet langer bestaan, ik denk

> dat de meesten het daar wel mee eens zijn. Iemand

> voorstellen om er iets aan te doen ?

Jawel.

Ik vermoed dat breed talloze berichten verzend richting dit prikbord en de webmaster. Die zit niet ieder uur, laat staan iedere minuut achter/voor de computer om die berichten eruit te halen, natuurlijk niet.

Iemand met veel tijd en geen christentaliban maar met dezelfde instelling als onze webmaster zou hulpwebmaster kunnenworden om breed te weren als dit tenminste technisch mogelijk is.

Webmaster; dit bericht kun je natuurlijk ook niet plaatsen maar “”gewoon“” ter harte nemen en ten uitvoer bengen.

• Frans

Florin Schreef:

——————————————————-

> Frans Schreef:

Ik laat me niet gek maken door de zogenaamde eindtijd voor alle duidelijkheid.

>

> Hoi Frans, waarom is de eindtijd volgens jou zogenaamde zaak ?

>

> Hoe kijk jij bijvoorbeeld tegen Mattheus 24 en het Boek Openbaring aan ?

>

> Florin

Wat ik uit de beschrijving van de eindtijd in de bijbel haal is dat die al 2000+ jaar aan de gang is, je zou je zelfs kunnen voorstellen dat die sinds de zondeval in gang is gezet, want de degeneratie is daarna duidelijk te lezen. Maar goed, eerlijk gezegd geef ik liever geen verklaringen waar ik zelf niet voor 100% van overtuigd ben.

• Frans

Langs de ene kant verheug ik mij dat ik in deze tijd leef, langs de andere kant is is het niet eenvoudig dagelijks op allerlei manieren vervolging te ondergaan, nu nog verbaal in onze streken, maar wat binnen een jaar of tien ?

• Frans

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Volgens mij zijn er voorstellen ook wel gedaan, maar ik geloof dat daar geen gehoor aan is gegeven ,of ik heb dat gemist.

We wachten maar af zeker ?

• Frederik D

Net als Theo pleit ik voor een hulpmoderator die alleen de Miranda's/Breden verwijdert. Dus verder afblijft van berichten van andersdenkenden. Wat mij betreft kunnen de Florins en Keessies hier vrijelijk prikken, net als de gnostici, de sceptici en wie niet al.

• Frans

Nou ja, als hij dit bord laat eindigen, dan sluit hij ook zichzelf uit hè.