Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Voor Theo

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Engelengeduld tegenover engelenwoede?

Hoe de 'engelen in dat boek reageren is natuurlijk puur fictie, maar dat maakte het voor mij wel interessant.

Het leest erg vlot zoals die man dat schreef, ik ben het niet met alles eens maar begrijpen doe ik het echt wel.

Engelen geduld is slechts een mensenbeschrijving waaruit het gezegde is ontstaan.

Engelenwoede is ook slechts een menselijke beschrijving, wel eentje dat net zoveel waarde heeft vanuit een ander standpunt.

Als engelen zoals in de bijbel beschreven wordt vreugde kunnen ervaren bij een mens die gered is, dan denk ik ook dat zij frustratie en woede kunnen ervaren.

• Frans

Niks mis met je humor hoor Theo. Als ik je mag aanmoedigen ook niet kompleet de ernst die er onder ligt te vermijden. ;)

• theo

Het leven is ernstig, is doorspekt met vreugde maar zorgen en verdriet komen harder aan.

In ons weerbarstig leven is geloof een geweldig middel om dat weerbarstige leven (beter) aan te kunnen.

Maar humor ook.

Nu, tijdens mijn werk op de computer en zo nu en dan een blik op dit bijbelprikbord luister ik naar Herman Finkers………….

Gaat er veel over zijn ziekte… humor is een geweldig medicijn.

Over zorgen en verdriet hoeft niemand mij iets te vertellen en dat geldt voor verreweg de meeste mensen.

Geloof en humor…..

• Frans

Mooi, maar we wijken af. Ken je het boek ? De schrijver ?

• theo

Neen, enig gegoogel heeft me wel wat opheldering gegeven.

Wellicht ga ik het boek wel lezen.

• Alma

Bedankt voor de tip Frans, ik zal het van de week in de bieb gaan halen. Lijkt me zeer zeker de moeite waard.

groet

Alma

• Frans

Veel leesplezier. Ik had het op één dag uit omdat het zo vlot geschreven is.

• Douce.

Herman Finkers was weergaloos!! Nooit grof, maar altijd subtiel en niet bewust kwetsend en zuigend.

Hij heeft (gelukkig wat mij betreft) twee keer zoveel kijkers getrokken dan Hans Teeuwen.

Deze registratie van Herman is kennelijk al eerder uitgezonden, maar ik heb deze gemist.

Teeuwen en Van 't Hek vind ik beiden veel te grof en dat (absoluut onnodige) gevloek kan ik niet uitstaan. Vandaar dat ik naar deze twee niet wil kijken en luisteren.

Met uitzondering voor Teeuwen als hij in een muziek programma meedoet of iets dergelijks, want hij is mijns inziens een voortreffelijke crooner.

Bijkomende bijzonderheid van Finkers is zijn Gregoriaanse zangtalent (om over zijn twinkelende ogen nog maar te zwijgen…………:D).

Douce

• theo

Volkomen mee eens !!

• Sietse 45

Helemaal mee eens die andere twee niet gezien.