Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Christendom in Midden Oosten door moslimgeweld met uitroeiing bedreigd

• Florin

Het christendom in het Midden Oosten wordt door de islamitische jihad met uitroeiing bedreigd.

Arabische christenen worden in heel het islamitische Midden Oosten, de bakermat van het christendom, met uitsterven bedreigd. Sinds 2003 vluchtten zo'n 900.000 Iraakse christenen voor het sektarische moslimgeweld. Na de val van president Mubarak begin vorig jaar verlieten al meer dan 100.000 christenen Egypte vanwege de islamitische vervolgingen. Benjamin Sleiman, de aartsbisschop, waarschuwde daarom letterlijk voor ‘de uitroeiing van het christendom in het Midden Oosten’.

Zomaar één van de talloze incidenten: afgelopen week arresteerden de Egyptische autoriteiten Gamal Massoud, een Koptische christenstudent, omdat hij een tekening van de islamitische profeet Mohammed op zijn Facebook pagina zou hebben gezet. Het gevolg was dat het zuiden van Egypte twee dagen in de ban was van geweld en Massouds huis werd aangevallen door moslims die zoals gewoonlijk ‘Allahu akbar’ schreeuwden.

Bronnen :

http://xandernieuws.punt.nl/?id=649709&r=1&tbl_archief=&

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4171336,00.html

En vele naife christenen maar geld geven in kerken om islamieten te helpen.

Florin

• Sietse 45

Als ik jou zo een beetje volg kan ik me er iets bij voorstellen.

• Frederik D

Jouw Keessie hier zou andersdenkenden vervolgen en onverlaten met rust laten als hij de baas was. En jij?

• Allen

Ook jij doet hieraan mee,

en wel op dit bordje, met het de grond in boren van andersdenkenden/gelovigen.

Jij bent dus geen haar beter.

Allen.

• Erik

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Jouw Keessie hier zou andersdenkenden vervolgen en

> onverlaten met rust laten als hij de baas was. En

> jij?

U was toch met vacantie ?

• Sietse 45

De leiders van de kerk waar ik naartoe ging droegen hun schapen op niet met buitenstaanders om te gaan, tenzij het was om hen te bekeren. Toen vervolgens een goede vriend op zestienjarige leeftijd omkwam bij een verkeersongeluk, leefden mijn evangelische broeders en zusters wel met mij mee, maar ze zeiden erbij dat hij, omdat hij joods en niet ‘wedergeboren’ was, voor eeuwig verdoemd was. Ik was onthutst. Ik was het met hun interpretatie oneens, maar ruimte tot discussie bleek er niet te zijn. Ik besefte dat ik me in hun wereld niet langer thuis voelde en keerde die kerk de rug toe.

http://www.theosofie.net/sunrise/sunrise2004/meijuni2004/geheimevangelie.html

• keessie

Zijn allemaal tekenen Florin die wijzen op een climax die zijn weerga niet kent.

Je niets wijs laten maken door anders denkenden, de slang is listig, dat merk je hier ook op dit prikbord bij bepaalde mensen ze hebben er zelf geen erg in weten niet beter omdat ze er niet voor open staan.

En geld geven doe ik zo ie zo niet.

• Douce.

Als je niet van :“andersdenkenden” houdt, wat doe je dan op een discussiebord? Afijn, weinig in al die jaren natuurlijk, want je hebt nog nooit discussie gevoerd. Slechts droefgeestig andersdenkenden verketterd.

Douce

• Florin

Allen Schreef:

——————————————————-

> Ook jij doet hieraan mee,

> en wel op dit bordje, met het de grond in boren

> van andersdenkenden/gelovigen.

> Jij bent dus geen haar beter.

Je kan natuurlijk iemand die ergens niet mee eens is en die dat aangeeft niet door elkaar gaan halen met iemand die duizende van zijn medemensen letterlijk kopje kleiner maakt.

> Allen.

Florin

• Florin

keessie Schreef:

——————————————————-

> Zijn allemaal tekenen Florin die wijzen op een

> climax die zijn weerga niet kent.

> Je niets wijs laten maken door anders denkenden,

> de slang is listig, dat merk je hier ook op dit

> prikbord bij bepaalde mensen ze hebben er zelf

> geen erg in weten niet beter omdat ze er niet voor

> open staan.

> En geld geven doe ik zo ie zo niet.

Ze moeten het zelf weten keessie, de weeén waar de Bijbel over spreekt zijn begonnen.

Ik had ook niet verwacht dat jij geld zou sturen om islamitische landen te helpen.

Gr, Florin