Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Stel je bent......

• LeSage

een christelijk leider in Nigeria.

Je hebt door de jaren heen zelf een aantal aanslagen overleefd, maar kent vele broeders en zusters, die omgekomen zijn door aanslagen van de moslims. Je weet je moreel gesteund door de christelijke regering in het zuiden, maar dit werkt eerder tegen je dan dat het je helpt.

Je hebt al vele malen kontakt gelegd met islamitische collega's, maar je hebt het gevoel dat ook zij niet alles ‘uit de kast halen’ om het geweld te stoppen.

Ondertussen groeit de behoefte aan zelfverdediging in je kudde.

Hoe zou jij je opstellen? Hoe zou jij dit probleem aanpakken?

• Sietse 45

Zoals Greate Pier zijn strijdkreet was,

• CU

Je andere wang toekeren. En als ze dan allebei gebruikt zijn, bewapenen en terugslaan.

• LeSage

met andere woorden twee keer zoveel bommen bij moskeeen zetten om het ze goed af te leren?

Want die spiraal ga je natuurlijk dan wel in…..

Anderzijds…….ik weet het echt niet hoe ik me dan op zou moeten stellen.

• baldu

Wees een voorbeeld in geweldloosheid

Je kunt anderen niet veranderen, maar wel jezelf in dienst van God aanbieden

elke dag opnieuw

het is de kunst van het ‘niet doen en willen uit eigen wil’

Baldu

• ruud

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mat+5%2C38-48&id47=1&l=nl&set=10

• Houtm035

Denk inderdaad dat er geen andere optie is.. of stoppen.

Helaas zullen de zondaars fysiek altijd winnen van de mensen die de Christelijke gedachte uitdragen..

Denk dat vooral de moraal hoog gehouden dient te worden;

Diegene die kwaad wordt aangedaan is altijd verantwoordelijk voor zijn eigen emotionele verwerking(reactie).

De mate van heiligheid/geloof behoed je niet voor onrecht, maar is wel van invloed op de manier hoe je reageert.

Bescherming van bovenaf is helaas moeilijk af te dwingen.

• LeSage

Klinkt mooi. Maar dat is wat je nu juist altijd al predikte als christelijk voorganger, en in jouw gemeente groeit de ontevredenheid. Jij bent steeds geweldloos bezig, maar de islamieten worden steeds meer gewelddadig.

• LeSage

Houtm035: als jij stopt staat je opvolger al klaar om het roer over te nemen. En die wint al meer en meer aan populariteit. Die is namelijk de aanvoerder van dat gedeelte van de gemeente dat zo ondertussen “helemaal klaar” is met jouw goede geweldloze bedoelingen, en al plannen in de kast heeft liggen om een gewapende militie “aartsengel Michaël” te organiseren.

• LeSage

ruud, zie mijn antwoord aan Houtm035