De hoofdpaap kon het in zijn toespraak vanmorgen niet tussen zijn lippen geperst krijgen,
het, MEA CULPA MAXIMA.
Deze man is en blijft tot in zijn merg medeschuldig aan de begane misdaden tegen kleine kinderen binnen zijn kerk.
Allen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlAllen Schreef:
——————————————————-
> Als, als, met dit soort van vragen zijn de
> slachtoffers niet geholpen LeSage.
Maar daar gaat het momenteel dan ook niet om.
Jouw vraag richt zich meer tot de dader met het ‘mea culpa’
>
> Berouw tonen, boete doen, zij???
>
> Als er al geen woordje in een kerst toespraak
> afkan, laat staan een Mea Culpa?
>
> Ik, paus?
> nee dank je, ik ben geen misdadiger en wil het ook
> niet zijn, ook ben ik geen machtswellusteling.
>
Het gaat er ook niet om of je dat zou willen zijn, maar om nadenken over de situatie. Je hebt kritiek op hem, en terecht. Maar hoe zou het dan wel moeten? Met een groots uitgesproken ‘mea culpa’ zijn de slachtoiffers ook niet geholpen.
Maar enkel met een ‘mea culpa’ is ook niemand geholpen. De slachtoffers niet, en de daders niet.
Uiteindelijk zal er een proces van vergeving op gang moeten komen maar geen vergeving zonder berouw en geen berouw zonder zelf inzicht.
> Allen.
Ik weet het LeSage,
Een Mea Culpa van de hoogste paap had al wat in gang gezet denk ik.
Maar dat proces van berouw en boete zal niet op gang komen, nu niet en in de toekomst niet.
Dit instituut zal nooit en te nimmer door het stof gaan, zij zullen nooit ook maar één millimeter toegeven, waarom niet?
dat zal namelijk verlies van macht betekenen, macht over de goegemeente.
Zij zullen blijven proberen het onder de mat te schuiven, dan wel er zich met een jantje van leiden proberen af te maken.
en als er al wat gedaan zal worden, dan zal men ze in Rome kunnen horen knarsetanden.
Alles wat deze schoften zullen doen op dit gebied zal zo wie zo te weinig zijn om deze eeuwenlange reeks van misdaden tegen kinderen recht te zetten.
Al zouden zij al hun door de eeuwen heen bij elkaar gestolen, met leugens en bedrog bij elkaar gegraaide rijkdommen in geld omzetten om het af te kopen,
het zal bij lange na niet genoeg zijn.
Dit walgelijk en leugenachtig instituut verdient alleen maar onze verachting.
Allen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?