Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Dit kan toch niet waar zijn

• Ellen-Josee

Voor zover ik weet was Mohammed eerst getrouwd met een veel oudere vrouw, daar heeft hij ook kinderen van gehad. Allemaal dochters en één zoon, die is gedood omdat een haan hem in zijn oog heeft gepikt. Nadat deze vrouw was overleden heeft hij vervolgens andere vrouwen getrouwd waaronder het veelbesproken 9 jarige nichtje. Dit huwelijk betekende niet dat Mo er meteen overheen is gegaan seksueel, maar hij heeft daarmee nog enige jaren gewacht tot ik meen haar 13de, toen is dat huwelijk pas echt daadwerkelijk ingegaan. Verder had Mohammed vooral vrouwelijke raadgevers en vertrouwelingen.

Je kan zo op ‘het leven van profeet Mohammed’ googlen om het zelf allemaal te lezen. Wat ik jaren geleden al had gedaan net als op het leven van Krishna, Boedha enz. Maar als je wilt vind je natuurlijk altijd wel een stok om te slaan en er zijn ook atheisten die kinderen verkrachten als je dat soms bedoelt.

• B r a m

Jezus is ineens niet meer de belangrijkste persoon,alles gaat om Mohammed.

Ik begrijp niet waarom God eerst zijn Zoon Jezus als belangrijkste sleutelfiguur op aarde laat verschijnen,en vervolgens 600 jaar later een profeet die belangrijker wordt gevonden dan Jezus.

Grote vraagtekens heb ik over het waarheidsgehalte omtrent het moslimgeloof.

Nee gelukkig niet,ik ben vrijgezel :-)

Men was nogal snel onrein in die tijd,de reinigingswetten van die tijd komen goed overeen met onze huidige kennis omtrent hygiënekunde.

Het effect van een zware straf is dat men voortaan wel 3 keer nadenkt om nogeens in de fout te gaan.

Een straf met bijvoorbeeld een bepaalde geldboete zal niet zo effectief zijn dan de doodstraf.

Het past niet bij een profeet om met een kind te trouwen,ook al wordt er lange tijd gewacht totdat het kind volwassen is.

Zo’n man moet zou het goede voorbeeld moeten geven.

• B r a m

Stel dat Jezus met een kind was getrouwd wie neemt dan de Bijbel nog serieus?Ik niet..

• theo

Volgens bijbelwetenschappers was Maria zwanger van Jezus toen ze …?…jaar oud was.

• Marjorie

Ik las in de bijbel wel over incest: Lot die zijn beide dochters bezwangerde.

Wat vind je daar van?

• B r a m

Een bijzonder geval van incest,eigenlijk een wanhoopsdaad.Er waren kennelijk geen geschikte mannen voorhanden dan alleen haar vader.Om toch voor nakomelingen te zorgen is dit gebeurd.

Het zij haar vergeven…