Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kerst

• theo

Hoewel dit prikbord tamelijk doods is geworden……..

Kerst …..en we zingen vrede op aarde terwijl de vrede wereldwijd sowieso ver weg lijkt en de vrede in ons eigen leven zo vaak ver weg lijkt.

We zoeken allemaal naar vrede ( op een aantal uitzonderingen na) maar we zullen geen vredestichters zijn wanneer we IN die vrede ook niet onze strijdlustige kant inzetten.

We moeten onze strijdlustige kant benutten om daar te zijn waar onrecht heerst wereldwijd, in het gezin , op het werk, in je dorp of stad.

Vrede bewerkstelligen door strijdlustig te DURVEN zijn.

Dan zullen we vrede ervaren en zal er vrede uitgaan in ons leven, in onze omgeving, in ons hart.

• LeSage

Mooie gedachte!

Voorwaarts christenstrijders ….. in het stichten van vrede. Niet alleen het onrecht te lijf gaan in de wereld, maar eerst en vooral in onszelf.

Alles wat in ons denken en voelen onecht, onoprecht, lijdt, lauw, leugenachtig en laf is, te lijf gaan. Het zal ons tot licht zijn en tot licht maken in een donkere wereld.

• 'en passant'

We moeten onze strijdlustige kant benutten om daar te zijn waar onrecht heerst wereldwijd, in het gezin , op het werk, in je dorp of stad.

Vrede bewerkstelligen door strijdlustig te DURVEN zijn.

Dan zullen we vrede ervaren en zal er vrede uitgaan in ons leven, in onze omgeving, in ons hart.

(tu) :)

• Lut

Een mooie gedachte, Theo

Maar niet makkelijk in uitvoering (ik spreek voor mezelf)

Een medaille voor moed en durf zal ik wellicht nooit verwerven :)

Maar, dat hoeft ook niet

Als ik mijn best maar doe, dan is het ok.

• CU

(op een aantal uitzonderingen na) schreef je.

Deze sitebouwers ook? http://christelijkuniversalisme.wordpress.com/

• Trolando

Wat bedoel je daar precies mee, CU?

• theo

?????