Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God, de dood in de pot.

• Richard II

De christelijke tirangod heeft hard toegeslagen op het bijbelpagina-prikbord. Het kleingeestige hemelmonster, dat bang is voor iedere vorm van lastige vragen of kritiek, staat bijna geen postings op dit bord meer toe. Het starten van een discussie heeft geen enkele zin meer. Als iemand reageert, en je wilt vervolgens daarop reageren en je schrijft iets dat ook maar een klein beetje niet aan de onbuigzame doctrine van de Here voldoet, dan censureert hij het weg. Zinnige discussies zijn zo onmogelijk. Door het modereren is de vaart er bovendien toch al helemaal uit. Het bijbelprikbord is verworden tot een echt Ja-en-amen-bordje. God is de dood in de pot, zo blijkt.

Bij Startpagina vinden ze kennelijk alles best. Ook de link-collectie van de bijbelstartpagina zelf is bedroevend met alleen verwijzingen naar orthodoxe websites, wat geheel tegen de doelstelling van Startpagina is.

De ervaringen op het bijbelpagina-prikbord tonen aan dat de strijd tegen God nog altijd niet gestreden is. Ondanks alle ontkerkelijking en pogingen tot modernisering van het geloof houdt God zijn middeleeuwse praktijken keihard in stand.

• Frans

Richard II Schreef:

——————————————————-

> De ervaringen op het bijbelpagina-prikbord tonen aan dat de strijd tegen God nog altijd niet gestreden is.

O , je bent in strijd ‘tegen’ God. Eindelijk iemand die het toegeeft. Wel jammer, ik was niet aan het strijden tegen niet-gelovigen.

• Lut

't Is God niet, die aan de modereerknop zit, Richard

't Is God ook niet, die Zichzelf laat begrenzen en netjes binnen de getrokken lijntjes blijft.

• Lut

De strijd tegen God, is dat een strijd van niet-gelovigen, Frans (of begrijp ik je reactie verkeerd?)

Ik denk dat gelovigen ook vaak strijden.

Omdat in hun leven dingen gebeuren, die niet stroken met hun idee over hoe God

• 'en passant'

Lut Schreef:

——————————————————-

> 't Is God niet, die aan de modereerknop zit,

> Richard

> 't Is God ook niet, die Zichzelf laat begrenzen en

> netjes binnen de getrokken lijntjes blijft.

(tu)

• Richard II

Strijden tegen God gebeurde al in bijbelse tijden. Tegen zijn dictatuur, tegen zijn pogingen tot inperking van godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting, tegen zijn bemoeizucht om mensen zich te laten gedragen volgens zijn starre regels enz. En strijd blijkt tegenwoordig nog steeds nodig. Veel christenen gehoorzamen God klakkeloos in plaats van tegen zijn onrechtvaardigheid in het geweer te komen.

Wat mij betreft zou je kunnen zeggen: Ik discussieer met gelovigen en strijd tegen God. :-)

• Richard II

Ja hoor. Lut, het is wel God die aan de modereerknop zit.

Het is God die de man liet stenigen die in de tijd van Mozes op de sabbat hout ging sprokkelen.

Het is God die de Baälpriesters liet vermoorden door Elia's offer in brand te steken.

Het is God die priester Peijnenburg uit het ambt zet na 46 jaar samenwonen met een vrouw.

Da's allemaal God.

• Richard II

Sportief om dit draadje te plaatsen, Paul.

Mijn boosheid kwam vooral door het feit dat een aantal reacties in Allens draadje over het Deetman-rapport tot gisteren in de namiddag niet geplaatst waren, maar er andere, latere postings al wel waren verschenen. Daaruit concludeerde ik dat ze geschrapt waren en verder reageren dus geen zin meer had. Hulde dat je ze alsnog hebt geplaatst.

Niettemin zijn er de laatste tijd diverse postings van mij niet geplaatst die dat wel hadden moeten worden.

En misschien kun je de ban die nog steeds op mij rust weer eens opheffen?

• Ellen-Josee

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Strijden tegen God gebeurde al in bijbelse tijden.

> Tegen zijn dictatuur, tegen zijn pogingen tot

> inperking van godsdienstvrijheid en vrijheid van

> meningsuiting, tegen zijn bemoeizucht om mensen

> zich te laten gedragen volgens zijn starre regels

> enz. En strijd blijkt tegenwoordig nog steeds

> nodig. Veel christenen gehoorzamen God klakkeloos

> in plaats van tegen zijn onrechtvaardigheid in het

> geweer te komen.

God is niet onrechtvaardig, maar jij denkt dat.

>

> Wat mij betreft zou je kunnen zeggen: Ik

> discussieer met gelovigen en strijd tegen God.

> :-)

En je geniet toch ook van de discussie? Wat mij betreft is dat best.

En als jij wilt strijden tegen God, ik denk zelfs dat God dat ook best vind. Beter dan negeren.

• Ellen-Josee

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Ja hoor. Lut, het is wel God die aan de

> modereerknop zit.

> Het is God die de man liet stenigen die in de tijd

> van Mozes op de sabbat hout ging sprokkelen.

> Het is God die de Baälpriesters liet vermoorden

> door Elia's offer in brand te steken.

> Het is God die priester Peijnenburg uit het ambt

> zet na 46 jaar samenwonen met een vrouw.

>

> Da's allemaal God.

Je bent er nog een heleboel vergeten ;)

Mocht je een lijstje willen maken, doe dan ook een paar positieve.