Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Honden zijn hemels, katten zijn hels

• Sietse 45

Honden zijn hemels, katten zijn hels

Geplaatst op13 december, 2011 doorgoedgelovig

Welke dieren zijn gristelijker en weerspiegelen meer het karakter van hun Schepper: honden of katten? Naar aanleiding van ons bericht ‘God is net een hond’ brak op Goedgelovig een stevige discussie los tussen honden- en kattenliefhebbers. Na een overtuigende redevoering door ds. Pittig is deze beslecht in het voordeel van de hond. “Sprak Jezus ooit over een kat? Nee!” Hij sprak wel over trouw en levens redden, eigenschappen die de hond zo bijzonder maken, stelt Pittig. “Opvallend genoeg was de profeet Mohammed wel stapelgek op katten! Wie van deze twee wil jij dan volgen? Kiest dan heden wie gij dienen zult.” Flipsonius weet met zekerheid te melden dat katten vanouds door de kerk en het volksgeloof worden geassocieerd met ketterij, hekserij en satanisme. Duidelijk toch? Katten zijn fout.

Wij zouden daar nog aan willen toevoegen dat in de tijd van de Toronto Blessing (midden jaren ’90) zich een bijzondere geestesgave manifesteerde die wordt aangeduid als ‘blaffen in de geest’. Van ‘miauwen in de geest’ is nooit iets vernomen. Er zijn ook meer genezingsverhalen van honden bekend dan van katten. God heeft zelf dus een uitgesproken voorkeur. Tekenaar Rob illustreerde deze bijzondere openbaring.

http://goedgelovig.wordpress.com/2011/12/13/honden-zijn-hemels-katten-zijn-hels/

• Frederik D

Ik moet de schrijver helemaal gelijk geven.

Nu weet ik waarom ik een kattenliefhebber ben.

• Douce.

Oh, ik ben helemaal gek op katten.

Mijn nieuwe huisgenote (sedert ca. 7 weken) is zowel heel lief ook niet te beschrijven ondeugend, wat houd ik veel van haar.

Ze is, rasgebonden, ook nog eens heel erg mooi (een plaatje)i. God heeft toch maar veel schoonheid gegeven op aarde:D

Douce

• 'en passant'

In het Evangelie van de Heilige Twaalven kan je lezen:

"7 En toen Jezus een zeker dorp binnenkwam, zag Hij een jonge poes waarvoor niemand zorgde en zij had honger en schreeuwde tegen Hem en Hij nam haar op en stopte haar in zijn overkleed en zij lag aan zijn borst.

8 En toen Hij in het dorp kwam, zette Hij haar voedsel en drinken voor en zij at en dronk en toonde Hem dankbaarheid. En Hij gaf haar aan een van zijn discipelen, die weduwe was en die Lorenza heette en zij zorgde voor haar.

9 En sommigen uit het volk zeiden:'Deze man zorgt voor alle schepselen, zijn het zijn broeders en zusters dat Hij zo van ze houdt?' En Hij zeide tot hen:'Waarlijk, dit zijn uw medeschepselen in de grote Huishouding Gods,ja, het zijn uw broeders en zusters,die dezelfde adem des levens van den Eeuwige hebben.

10 En wie voor een van de minste van deze zorgt en ze te eten en te drinken geeft naar zij nodig hebben, die doet dat aan Mij en wie willens en wetens duldt dat een van deze gebrek lijdt en ze niet beschermt wanneer ze slecht behandeld worden zal het kwaad ondergaan alsof hij het Mij aangedaan had,want zoals gij in dit leven gedaan hebt, zo zal u gedaan worden in het komende leven."

uit hoofdstuk 34

Marith

• Daan

Wat leuk om te lezen Douce :)

Ik ben blij voor jou dat jij zo gelukkig bent met je katje.

Echt tof.

• Sietse 45

Douce Schreef:

——————————————————-

> Oh, ik ben helemaal gek op katten.

> Mijn nieuwe huisgenote (sedert ca. 7 weken) is

> zowel heel lief ook niet te beschrijven ondeugend,

> wat houd ik veel van haar.

> Ze is, rasgebonden, ook nog eens heel erg mooi

> (een plaatje)i. God heeft toch maar veel

> schoonheid gegeven op aarde:D

>

> Douce

Dan past ze ook echt bij je :D

• Gonnie

Vind ik ook.(tu)

• Esther

Douce Schreef:

> Ze is, rasgebonden, ook nog eens heel erg mooi

> (een plaatje)i. God heeft toch maar veel

> schoonheid gegeven op aarde:D

>

> Douce

Het is dus een raskat. Raskatten zijn niet door God geschapen, ze zijn door de mens gecreëerd.

• Esther

Waarom nou weer of/of en niet en/en. Ik heb honden en katten en ik zou niet kunnen kiezen hond of kat. Wat een onzin.

• Daan

Esther Schreef:

——————————————————-

> Douce Schreef:

> > Ze is, rasgebonden, ook nog eens heel erg mooi

> > (een plaatje)i. God heeft toch maar veel

> > schoonheid gegeven op aarde:D

> >

> > Douce

>

> Het is dus een raskat. Raskatten zijn niet door

> God geschapen, ze zijn door de mens gecreëerd.

Natuurlijk zijn ze wel geschapen door God.

Een kat blijft een kat .

Het woordje rasgebonden slaat alleen nergens op.