http://www.youtube.com/watch?v=Y3qjDF9ksJU&feature=related
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlInteressante theorie en doordenkertje wat betreft het begin van de Bijbel.
Geef hier de Engelse (King James) versie omdat dit een betere vertaling uit de grondtekst is dan welke van de onze dan ook.
1 In the beginning God created the heaven and the earth. 2 And the earth was without form, and void; and darkness was upon the face of the deep. And the Spirit of God moved upon the face of the waters.
3 And God said, Let there be light: and there was light. 4 And God saw the light, that it was good: and God divided the light from the darkness.
Hoe verklaar jij dit Frans?
NB zowel de diepte als het water hebben een gezicht.
Lees in die zin ook Openbaring 13: 1, Openbaring 20; 1-3 en Psalm 88
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Hoe verklaar jij dit Frans?
>
> NB zowel de diepte als het water hebben een gezicht.
Ik denk dat je het een beetje te letterlijk vertaald uit het engels. ….upon the face of the earth…. kan ook zijn ……op de oppervlakte van…. of ……in het zicht van……
> Lees in die zin ook Openbaring 13: 1, Openbaring
> 20; 1-3 en Psalm 88
De verwijzingen die je geeft, daarvan zie ik (met mijn suffig hoofd) het verband niet meteen, wil je wat meer uitleg geven ?
Als je er vanuit gaat dat het kwaad de afwezugheid is van het goede, dan zou je ook kunnen zeggen dat de hel in feite de komplete eenzaamheid is. Het 100% alleen gelaten worden door de ander.
Daarvanuit gezien is het eigenlijk vreemd dat er niet een soort van gebod is: je zult een ander niet alleen laten.
Ofschoon je dat natuurlijk ook kunt zien als een interpretatie van het ‘je zult niet doden’.
De verbinding met elkaar ervaren is mijns inziens het meest fundamentele menselijke recht wat bestaat.
Frans Schreef:
——————————————————-
> Ellen-Josee Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > Hoe verklaar jij dit Frans?
> >
> > NB zowel de diepte als het water hebben een
> gezicht.
>
> Ik denk dat je het een beetje te letterlijk
> vertaald uit het engels. ….upon the face of the
> earth…. kan ook zijn ……op de oppervlakte
> van…. of ……in het zicht van……
Huh nee, het Engels is letterlijk vertaald uit het Hebreeuws.
Dus het is niet: kan zo zijn, het staat er letterlijk zo in de grondtekst.
>
> > Lees in die zin ook Openbaring 13: 1,
> Openbaring
> > 20; 1-3 en Psalm 88
>
> De verwijzingen die je geeft, daarvan zie ik (met
> mijn suffig hoofd) het verband niet meteen, wil je
> wat meer uitleg geven ?
Oké de topic gaat er toch over dat o.a. duisternis het niet zien van het licht is? Dat eigenlijk duisternis ect niet bestaat.
Nou ik ga even naar de eerste verzen van de Bijbel waarvan jij denkt dat IK dat zo bedenk en daarna leg ik de link naar andere Bijbelteksten die daarover gaan.
Dus het kwaad komt uit de zee (het water) en het kwaad wordt in de diepte gesmeten - Psalm 88 gaat ook vanuit in de diepte de afgrond gevangen zitten.
Dus eh in de Bijbel krijgen we meteen te maken met duisternis, afgronden enz. Het eerste dat God zegt is dat er Licht moet zijn…
Wat moet ik er aan uitleggen, ik vraag je jouw gedachten erover. Jij hebt toch deze topic geplaatst. Wat is nou de bedoeling als je ontkent dat duisternis bestaat?
Ik vind het wel leuk hoor, maar wilde er wat dieper op in gaan…
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Huh nee, het Engels is letterlijk vertaald uit het Hebreeuws.
> Dus het is niet: kan zo zijn, het staat er letterlijk zo in de grondtekst.
Dat zei ik ook niet, ik bedoelde dat het Engels naar Nederlands niet letterlijk hoeft te zijn.
> > wat meer uitleg geven ?
>
> Oké de topic gaat er toch over dat o.a. duisternis het niet zien van het licht is? Dat eigenlijk duisternis echt niet bestaat.
> Nou ik ga even naar de eerste verzen van de Bijbel waarvan jij denkt dat IK dat zo bedenk en daarna leg ik de link naar andere Bijbelteksten die daarover gaan.
Lees hierboven nog eens en trek je nagels even in
> Dus het kwaad komt uit de zee (het water) en het kwaad wordt in de diepte gesmeten - Psalm 88 gaat ook vanuit in de diepte de afgrond gevangen zitten.
>
> Dus eh in de Bijbel krijgen we meteen te maken met duisternis, afgronden enz. Het eerste dat God zegt is dat er Licht moet zijn…
>
> Wat moet ik er aan uitleggen, ik vraag je jouw gedachten erover. Jij hebt toch deze topic geplaatst. Wat is nou de bedoeling als je ontkent dat duisternis bestaat?
> Ik vind het wel leuk hoor, maar wilde er wat dieper op in gaan…
Ik vind het een interessante gedachte.
Duisternis = afwezigheid van licht.
Kwaad = afwezigheid van God.
Dat hoefde dus allemaal niet geschapen te worden.
In duisternis leven is uit de nabijheid van God zijn. Het kwade is zonder God zijn.
LeSage Schreef:
——————————————————-
> Als je er vanuit gaat dat het kwaad de afwezigheid is van het goede, dan zou je ook kunnen zeggen dat de hel in feite de komplete eenzaamheid is
> Het 100% alleen gelaten worden door de ander.
Als je er die voorstelling van maakt wel.
>
> Daarvanuit gezien is het eigenlijk vreemd dat er niet een soort van gebod is: je zult een ander niet alleen laten.
> Ofschoon je dat natuurlijk ook kunt zien als een interpretatie van het ‘je zult niet doden’.
Je naaste liefhebben als jezelf en God boven alles, daarin is heel de wet vervat, van daaruit laat je ook niemand alleen.
> De verbinding met elkaar ervaren is mijns inziens het meest fundamentele menselijke recht wat bestaat.
Ook als mensheid, helaas schieten wij daarin heel erg tekort.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?