Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Oosten

• M*j*r**

Ik heb je antwoord maar niet helemaal afgelezen.

Wat een vreselijk gedraai :D.

Je kan me wat Samuel, maar er is niemand die gelooft wat jij beweert. Anders waren er wel meer reakties van anderen gekomen.

O ja, de bijbel heeft ook vele verhalen over Amerika. Tik maar eens het woord “westen” in bij de zoekmachine. :D

• Marjorie

CU Schreef:

——————————————————-

> Nee, natuurlijk niet. Het Oosten is net als het

> Westen onbepaald. Wel bepaald is het Noorden en

> het Zuiden.

>

> Immers, ga je naar het Oosten kom je in het Westen

> uit. Het naar het Oosten of naar het Westen gaan

> is oneindig.

Nee, het noorden en het zuiden is ook niet bepaald. Immers, als ja naar het noorden reist kom je uiteindelijk ook uit op het zuiden, etc.

• Marjorie

De drie wijzen uit het oosten worden door sommige bronnen aangeduid als astrologen en waarzeggers.

Alles ten oosten van Israel…is ten oosten van Israel, bvb Jordanie.

Jij zoekt spijkers op laag water.

• M*j*r**

Zo is dat Marjorie.

En voor diegenen die het nog niet doorhadden.

Samuel heeft een hekel aan de wijsheid uit het verre oosten. Het boeddhisme bijvoorbeeld is uit den boze.

Dus Samuel dacht, hoe kan ik mijn volgelingen er voor behoeden dat ze ook maar iets uit het verre oosten interessant vinden. Hoe kan ik ze in mijn macht houden.

Dus hij gaat op zoek in de bijbel naar een vers om een ieder mee om de oren te slaan.

Hij zoekt op “oosten” en voilà. In één zin wordt tovernarij met Oosten vermeld.

En nu blijft hij volhouden dat daar o.a. India mee bedoeld wordt.

Arme Bulgaren. Ik hoop dat ze er niet intrappen.

• Stefan

Bulgarije ligt ook in het oosten..:D

• M*j*r**

thomas Schreef:

——————————————————-

> Bulgarije ligt ook in het oosten..:D

Daar zeg je zowat, haha :D