Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

verwondering

• M*j*r**

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Johanan schreef:

>

> Uit je antwoord maak ik op dat jij in een

> drieénige God gelooft dus een mythe.

> Ik geloof in de enige en ware God Jehovah die niet

> zelf naar de aarde is gekomen,

> maar zijn zoon heeft gezonden.

> Alleen door het middel te erkennen,dus de zoon,is

> eeuwig leven mogelijk Joh 17:3.

> Dus ik wandel niet in de naam van jouw God ;Micha

> 4:5…..Want alle volken, van hun kant, zullen elk

> in de naam van hun god wandelen; maar wij, van

> onze kant, zullen wandelen in de naam van Jehovah,

> onze God, tot onbepaalde tijd, ja voor eeuwig.

>

> Johanan.

>

> Dus als ik het goed begrijp dan is jouw God een

> betere God dan die van Angel en anderen.?

> Je schrijft dan ook over die God zonder

> hoofdletter.:S

Ze geloven niet in elkaars Godsbeeld.

Eigenlijk maakt iedereen zich nog steeds schuldig aan wat in Micha 4:5 staat, te weten, “ze zullen elk naar hun eigen Godsbeeld wandelen” . Als dat niet zo was dan zou men elkaar niet om de oren slaan en zouden alle neuzen dezelfde kant op staan.

• Johanan

Zo staat het in micha 4:5 Gonnie,dus in de bijbel.

Daar hoort god niet met een hoofdletter, om dat de profeet over valse goden spreekt.

Hij diende de ware God dus met Hooftletter.

Johanan.

• Johanan

Je begrijpt het nog steeds niet theo,het is een vrije wil,niemand wordt gedwongen iets tegen zijn wil te doen.

Behalve de gave van de vrije wil schonk God ons het vermogen om na te denken, kwesties te overwegen, beslissingen te nemen en goed en kwaad van elkaar te onderscheiden(Hebreeën 5:14.

De vrije wil zou dus gebaseerd zijn op de mogelijkheid om te kiezen op grond van verstandelijke overwegingen. Wij werden niet geschapen als verstandeloze robots zonder eigen wil. Ook werden wij niet geschapen om net als de dieren op basis van instinct te handelen. In plaats daarvan werd ons schitterende brein dusdanig ontworpen dat het in harmonie met onze vrijheid van keus zou functioneren.

Was het echter Gods bedoeling dat er voor de vrije wil geen beperkingen zouden gelden? Nee theo dat bestaat niet!

Onbeperkte vrijheid zou anarchie betekenen in de samenleving. Er moeten wetten zijn waardoor menselijke activiteiten worden geleid. Gods Woord zegt: „Jullie zijn vrije mensen, maar die vrijheid geeft je niet het recht kwaad te doen” 1 Petrus 2:16, Het Levende Woord.

God wil dat de vrije wil wordt gereguleerd ten behoeve van het gemeenschappelijke welzijn. Het is nooit zijn bedoeling geweest dat wij absolute vrijheid zouden bezitten; onze vrijheid zou daarentegen relatief zijn,

1 Petrus 2:16 LW luidt: „Jullie zijn slaven van God.” dus niet van Brooklyn als een getuigen het niet eens is met de uitleg,of een verbod kan hij of zij gewoon opstappen heel simpel.

De uitdrukking slaven van God,daar wordt geen onderdrukkende slavernij bedoeld, maar veeleer dat wij zo werden geschapen dat wij het gelukkigst zouden zijn wanneer wij ons zouden onderwerpen aan Gods wetten Mattheüs 22:35-40. Zijn wetten zijn niet door mensen uitgedachte wetten en vormen de beste gids. „Ik, Jehovah, ben uw God, die u leert uzelf baat te verschaffen, die u doet treden op de weg die gij dient te bewandelen.” — Jesaja 48:17.

Johanan.

• theo

Vrije wil?

Dus ik mag volwaardig lid worden van JG met eventueel een functie als ik voor bloedtransfusie ben en (mijn kinderen hun )verjaardag laat vieren !! ???