Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Moderne tijden

• Frans

Achterhaald is ook het idee dat het vreemdgaan de ander zou kwetsen. Ja, misschien als het overspel aan het licht komt. Maar, dat hoeft helemaal niet. Discreet vreemdgaan houdt uw vaste partner uit de wind. Zolang uw wederhelft niets op het spoor komt, is er ook niets om ophef over te maken. Immers, wat niet weet wat niet deert.

Helemaal uit de tijd is het idee dat de mens monogaam hoort te zijn. Ik bedoel, het feit dat half Nederland vreemdgaat is het bewijs dat dit onzin is. Veel moderner is de gedachte dat de mens meer kan dan exclusief van één persoon houden. Het hart gesloten houden voor al die anderen leuke contacten is een vorm van emotionele onderdrukking waar mensen geestelijk ziek van worden. Veel gezonder is het om uw hart open te stellen en uw vermogen tot liefhebben ook echt een kans te geven. Alleen dan weet u dat u alles uit uzelf gehaald hebt.

Als er iets is dat voldoet aan de definitie van modern dan is het wel de gedachte dat u en uw behoeftes op de eerste plaats komen. Volgens de oude reglementen wordt het vreemdgaan ook getypeerd als leugen en bedrog. Maar dat geldt alleen voor degene die zich belogen en bedrogen voelt. Als vreemdgaande bent u namelijk gewoon trouw aan uzelf. En dat is genoeg.

Mijn vaste supermarkt is AH. Maar, ik mag toch ook een boodschapje halen bij de Aldi. Zo is ook vreemdgaan: gewoon eens een keertje winkelen bij de concurrent. Niets vreemds aan, dat vreemdgaan.

Psycho (loog) Jeffrey Wijnberg in de Telegraaf.

Sinds God dood verklaard is gaat alles veel beter, of toch niet ? ::o

• Mar-

Natuurlijk kan je van meerdere personen houden en hoef je je geen leuk contact te ontzeggen. Deze persoon verwart liefde met sex volgens mij. Dan ook nog een voorstander zijn om het maar te verzwijgen voor de partner, immers dan kwets je die ander ook niet. Zo lust ik er ook nog wel een paar. :D

• Gonnie

Bezopen vind ik dat van die Psycho (loog) Jeffrey Wijnberg.

Die wil van de samenleving helemaal een zootje maken.:(

• CU

Vreemdgaan is niet iets van moderne tijden.

Ken uw bijbel, en dus een gebod uit de tien geboden. Staat er nota bene twee maal in.

En waar zou de oorzaak van het vreemdgaan dan zitten? Ontevredenheid over de partner? Gebrek aan bemind worden?

• Frans

Die verwarring(of bewust?) komt steeds vaker voor.

Ik zie deze man dan ook als een psycho die loog.

• Frans

Inderdaad, die ook.

• Frans

CU Schreef:

——————————————————-

> Vreemdgaan is niet iets van moderne tijden.

> Ken uw bijbel, en dus een gebod uit de tien geboden. Staat er nota bene twee maal in.

>

Vreemdgaan is van alle tijden, ook in de bijbel wordt het aangehaald, maar je bent te snel….. Het wordt nu gepromoot, goedgepraat en dat is modern.

> En waar zou de oorzaak van het vreemdgaan dan zitten? Ontevredenheid over de partner? Gebrek aan bemind worden?

Dierlijke verlangens, zonder God zijn we gelijk aan dieren die enkel op instinct leven.

(foutje verbetert: instinkt=instinct ;) )

• 'en passant'

CU Schreef:

——————————————————-

> En waar zou de oorzaak van het vreemdgaan dan

> zitten? Ontevredenheid over de partner? Gebrek aan

> bemind worden?

Ja, dat laatste,de hoofdoorzaak is gebrek aan liefde.

Doch wat de psycholoog doet is het surrogaat hiervoor promoten.

Marith

• Sietse 45

Hoe zo zijn we zonder God net als dieren?

• Angel

het gras kan aan de andere kant wel groener zijn maar je moet wel 2 grasvelden maaien, iets om over na te denken