Tinnef, schuim der natie …
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlVriendelijkheid - Zeer ontroerend verhaal
Op een dag werd een vrouw op straat toen ze zag een bedelaar zittend op de hoek. De man was bejaarden, ongeschoren, en haveloos. Terwijl hij daar zat, voetgangers liepen door hem geven hem vuile blikken ze duidelijk niets te maken met hem wilde omwille van wie hij was - een vieze, dakloze man. Maar toen ze hem zag, was de vrouw verhuisde naar mededogen.
Het was erg koud die dag en de man zijn gescheurde jas had - meer als een oude jas past in plaats van een warme jas - gewikkeld om hem heen. Ze stopte en keek naar beneden. “Sir? ‘ vroeg ze. ”Gaat het? ’
De man langzaam keek op. Dit was een vrouw die duidelijk gewend aan de mooie dingen van het leven. Haar jas was nieuw. Ze leek op dat ze nooit gemist van een maaltijd in haar leven. Zijn eerste gedachte was dat ze wilde om plezier te maken van hem, zoals zo vele anderen had gedaan. “Laat me met rust,” gromde hij.
Tot zijn verbazing, de vrouw bleef staan. Ze lachte - haar zelfs witte tanden getoond in schitterende rijen. “Heb je honger?” vroeg ze.
“Nee,” antwoordde hij sarcastisch. “Ik kom net uit een diner met de president. Nu weggaan.”
De vrouw glimlach werd nog breder. Plotseling werd de man voelde een zachte hand onder zijn arm. “Wat doe je, dame? ' vroeg de man boos. ”Ik zei tegen leave me alone."
Juist toen een politieman kwam. "Is er een probleem is, mevrouw? ' vroeg hij.
“Geen probleem hier, officier,” antwoordt de vrouw. “Ik probeer alleen maar om deze man te krijgen op zijn voeten. Wil je me helpen?”
De officier krabde aan zijn hoofd. "Dat is oude Jack. Hij is een vaste waarde geweest hier een paar jaar. Wat wil je met hem? '
“Zie je dat cafetaria daar? ' vroeg ze. ”Ik ga om hem wat te eten en hem uit de kou voor een tijdje."
“Ben je gek, dame? ' de dakloze man verzette. ”Ik wil niet naar binnen!“ Toen voelde hij een sterke handen te grijpen zijn andere arm en til hem op. ”Laat me gaan, agent. Ik heb niets doen."
“Dit is een goede deal voor je, Jack,” antwoordde de officier. 'Blaas niet het. "
Tot slot, en met enige moeite, de vrouw en de politieman kreeg Jack in de cafetaria en zat hij aan een tafel in een uithoek. Het was het midden van de ochtend, dus de meeste van het ontbijt menigte had al vertrokken en de lunch bos was nog niet gearriveerd. De manager liep door de kantine en stond bij de tafel. “Wat is er aan de hand hier, agent? ' vroeg hij. ”Wat is dit allemaal. Is deze man in de problemen?"
“Deze dame bracht deze man hier gevoerd worden,” antwoordde de politieman.
“Niet in het hier!” de manager antwoordde boos. “Het hebben van een persoon als die hier is slecht voor het bedrijfsleven.”
Oude Jack glimlachte een tandeloze grijns. “Kijk, dame. Ik zei het je zo. Nu als je me laten gaan. Wilde ik niet om hier te komen in de eerste plaats.”
De vrouw wendde zich tot de cafetaria manager en glimlachte. “Meneer, bent u bekend met Eddy and Associates, de bancaire bedrijf in de straat?”
“Natuurlijk ben ik,” antwoordde de manager ongeduldig. “Ze houden hun wekelijkse bijeenkomsten in een van mijn banketzalen.”
“En je doet een goede winst te maken van het verstrekken van voedsel aan de wekelijkse vergaderingen?”
“Wat is dat van je?”
“Ik, meneer, ik Penelope Eddy, president en CEO van het bedrijf.”
“Oh.”
De vrouw glimlachte weer. “Ik dacht dat misschien een verschil maken.” Ze wierp een blik op de agent die bezig was verstikkend een giechelen. "Wilt u om samen met ons een kopje koffie en een maaltijd, agent? '
“Nee, bedankt, mevrouw,” antwoordde de officier. “Ik ben op plicht.”
“Dan, misschien, om een kopje koffie gaan?”
“Ja, mevrouw. Dat zou erg leuk.”
De cafetaria manager draaide zich op zijn hiel. “Ik krijg de koffie voor u meteen, agent.”
De agent zag hem weglopen. “Je hebt weliswaar hem in zijn plaats,” zei hij.
'Dat was niet mijn bedoeling. Geloof het of niet, ik heb een reden voor dit alles. “ Ze ging aan de tafel tegenover haar verbaasd diner gast. Ze staarde hem strak aan. ”Jack, herinner je je mij?"
Oude Jack doorzocht haar gezicht met zijn oude, leepogen “Ik denk het wel -. Ik bedoel je vertrouwde look”
“Ik ben misschien een beetje ouder,” zei ze. “Misschien heb ik nog ingevuld meer dan in mijn jongere dagen als je hier werkte, en ik kwam door die zeer de deur, koud en hongerig.”
"Mevrouw? ' zei de officier vragend aan. Hij kon niet geloven dat een dergelijke prachtig bleek vrouw ooit zou kunnen hebben honger geweest.
“Ik was net buiten de universiteit,” begon de vrouw. “Ik was gekomen om de stad op zoek naar een baan, maar ik kon niets vinden. Eindelijk was tot in mijn laatste paar centen en was geschopt uit mijn appartement. Ik liep door de straten voor de dag. Het was februari en ik was koud en bijna uitgehongerd. Ik zag deze plek en liep in op de off kans dat ik kon iets te eten te krijgen. ”
Jack verlicht met een glimlach. “Nu herinner ik me,” zei hij. “Ik was achter de dienst toonbank. Jij kwam op en vroeg me dan als je zou kunnen werken voor iets te eten. Ik zei dat het was tegen het bedrijfsbeleid.”
'Ik weet het, “de vrouw verder. ”Dan deed me de grootste rosbief sandwich die ik ooit had gezien, gaf me een kop koffie, en vertelde me om over te gaan naar een hoektafel en ervan te genieten. Ik was bang dat u zou krijgen in de problemen. Dan, wanneer Ik keek, zag ik je de prijs van mijn voedsel in de kassa. Toen wist ik dat alles in orde zou zijn. "
'Dus je begon een eigen bedrijf?' Oude Jack zei.
“Ik kreeg een baan die zeer middag. Ik werkte mijn weg omhoog. Uiteindelijk heb ik mijn eigen bedrijf dat, met de hulp van God, voorspoedig begonnen.” Ze opende haar tas en haalde een visitekaartje. “Als je haar e klaar is, wil ik dat je een bezoek aan een heer Lyons te betalen. Hij is de directeur van het personeel van mijn bedrijf. Ik ga nu praten met hem en ik weet zeker dat hij zal iets voor je te vinden doen rond het kantoor. ” Ze glimlachte. “Ik denk dat hij misschien zelfs vinden de fondsen om u een beetje vooruit, zodat je kunt kopen wat kleren en krijgen een plek om te wonen totdat je op je voeten En als je ooit iets nodig hebt, mijn deur staat altijd open voor jou.”
Er waren tranen in de ogen van de oude man. "Hoe kan ik ooit bedanken, 'zei hij.
“Doe me niet te bedanken,” antwoordt de vrouw. “Om God gaat de heerlijkheid. Dank Jezus. Hij leidde me naar je.”
Buiten de cafetaria, de officier en de vrouw bleef bij de ingang voordat ze hun eigen weg. "Bedankt voor al jullie hulp, officier, 'zei ze.
“Integendeel, mevrouw Eddy,” antwoordde hij. “Dank u. Ik zag vandaag een wonder, iets dat ik nooit zal vergeten. En … En bedankt voor de koffie.”
Ze fronste haar wenkbrauwen. “Ik ben vergeten om u te vragen of je crème of suiker gebruikt. Dat zwart is.”
De officier keek naar de dampende kop koffie in zijn hand. “Ja, ik neem room en suiker -. Misschien wel meer suiker dan is goed voor mij” Hij klopte op zijn omvangrijke buik.
“Het spijt me,” zei ze.
“Ik heb het nu niet nodig,” antwoordde hij lachend. "Ik heb het gevoel dat deze koffie die je kocht me gaat smaken zo zoet als suiker. '
www.godvine.com ALS JE OOK geïnteresseerd gebogen Hun dagelijkse e-brief.
Samuel
Mooi en duidelijk vertaald keessie, prima werk.
\'Ik weet het, \“de vrouw verder. \”Dan deed me de grootste rosbief sandwich die ik ooit had gezien, gaf me een kop koffie, en vertelde me om over te gaan naar een hoektafel en ervan te genieten. Ik was bang dat u zou krijgen in de problemen. Dan, wanneer Ik keek, zag ik je de prijs van mijn voedsel in de kassa. Toen wist ik dat alles in orde zou zijn. \"
Ik krijg de indruk met het plaatsen van je stukjes, dat er bevrediging gehaald wordt uit de top van de piramide, het bouwwerk van de humanistische filosofie; een ultiem doel van de mens -in zijn bestaan-.
Echter, is dit het bouwwerk met als basis het werk van de apostelen en profeten, met als hoeksteen Christus?
Of is dit het topwerk van de piramide van Maslow. http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_van_Maslow
thomas Schreef:
——————————————————-
> Ik krijg de indruk met het plaatsen van je
> stukjes, dat er bevrediging gehaald wordt uit de
> top van de piramide, het bouwwerk van de
> humanistische filosofie; een ultiem doel van de
> mens -in zijn bestaan-.
Ik heb niet zo veel met je indruk.
>
> Echter, is dit het bouwwerk met als basis het werk
> van de apostelen en profeten, met als hoeksteen
> Christus?
Ja een christelijke levenswandel.
Maar die is jou niet bekent bemerk ik.
>
> Of is dit het topwerk van de piramide van Maslow.
> http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_van_Maslow
Pyramide geloof laat ik bij jou en je mede new-agers, een linkje naar Maslov wiki doe ik dus ook niks mee.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?