Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

"De bedrogen echtgenoot vergaf mij"

• Sfred+

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Marjorie Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik zie een reactie op mijn opmerking graag

> > tegemoet.

> > Wat Gonnie zegt: waar wordt gerept over de

> vrouw,

> > de werkelijke overspelige?

>

>

> Heb jij het gelezen?

Dat hebben die twee.. geen van beide Peri gedaan. Ze willen je op de kast jagen, das zielig of niet jongen;)

Miranda

• Marjorie

Ja, ik heb het gelezen. Waarom vraag je dat?

• perihelium

Op een gegeven moment kwam ik een vrouw tegen waar ik mee naar bed ging. Ik wist dat ze getrouwd was, maar dat deed me vrij weinig. Zij kwam echter in gewetensnood en ze biechtte haar overspel op tegenover haar man. Dat vond ik ontzettend dom toen ik ervan hoorde, maar ik had er verder niets mee te maken. Tot die week erna de telefoon ging. Het was die bedrogen echtgenoot. Hij vertelde me dat hij zijn vrouw vergeven had en dat hij ook graag mij wilde vergeven omdat hij dan pas vrede met God kon hebben. Ik wist niet wat ik hoorde."

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25673

• Marjorie

Bedoelde je met je vraag of ik het gelezen had, of ik de link had aangeklikt? Nee, dat had ik niet. Ik klik (bijna) nooit linkjes aan.

Dit is een duidelijke tekst, uitgebreider ook.

Bedankt.

• CU

De overspelige vrouw zat duidelijk in nood, gebrek aan beminnen en bemind worden door haar man. Die was natuurlijk met andere zaken bezig, zoals geloof en zo.

En dat zag de man in. Hij legde de oorzaak van het vreemdgaan bij zichzelf, zodoende was het vergeven een appeltje -eitje en had niets met welke liefde van God dan ook te maken. Het was gewoon eigenbelang om bij zijn vrouw te blijven.

Want bij scheiding komen pas de echte problemen, zoals alles verdelen, een klein autootje, een klein huisje in plaats van een comfortabel vervoermiddel en een kast van een huis. En de schaamte die hij dan mee moet dragenvan het verwaarlozen van de behoeften van zijn vrouw.

Wat een droogkloot , die kerel.

• CU

Nooit gelezen over het eten van de verboden vrucht? De straf was de dood.